Opslag

Collapse
No announcement yet.

Bonamat el. Moccamaster(guldfilter)?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bonamat el. Moccamaster(guldfilter)?

Jeg er ved at anskaffe en alm. kaffemaskine. Er egentlig mest fristet af Bonamat, bl.a. fordi den har kabinet i det mere venlige materiale rustfrit stål i modsætning til Moccamasters aluminiumskabinet, men der findes ikke noget guldfilter, der passer til Bonamat, så spørgsmålet er, hvor meget af kaffesmagen fjerner Bonamats papirfiltre i forhold til et guldfilter, som jo kan købes til Moccamaster?:unsure:

Re:Bonamat el. Moccamaster(guldfilter)?

Hey Hamilton , jeg har selv haft Bonamat på arbejde og det er en ganske udemærket maskine , herhjemme har jeg en Moccamaster inkl. guldfilter.
    jeg synes personligt guldfilteret gør en kæmpe forskel i forhold til papirsfilteret , guldfilteret er i den grad med til at bevare kaffebønnens fulde aroma , jeg blev selv lidt forbavset over hvor meget papirsfilteret egentlig sugede til sig af smag/aroma som man jo hellere vil have i koppen istedet , så jeg vil til enhver tid anbefale guldfilteret.
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Re:Bonamat el. Moccamaster(guldfilter)?

Tak for svaret Wolff! Så bliver det Moccamaster valget falder på, når man ikke kan bruge guldfilter til Bonamaten. Det vil måske også være \"blasfemi\" at bruge Blue mountain og/yemen/kalossi i et papirfilter!

Comment

Working...
      X