Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kværn til stempelkaffe

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kværn til stempelkaffe

Hej, jeg har haft en Krups kværn (600 kr) i 3 år hvor knappen nu er gået i stykker, men derudover har jeg været godt tilfreds. Kan I anbefale mig en ny kværn, stadig bare til stempelkaffe, i samme prisklasse eller billigere.

Mvh.
    Hans

Re:Kværn til stempelkaffe

hvad med en Bodum c-mill?? jeg mener den koster omkring 400,- den er ganske glimrende til formålet.
    ellers må du jo bare ud og købe en ny Krups
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

ja - det siger jeg også. Hvis du har været tilfreds med din Krups (samme som min antager jeg), ja så er det da tosset at finde noget andet. Til stempelkaffe er min lille Krups-grinder fortræffelig... det var noget HELT andet, da jeg skulle kværne espresso på den :-/
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Ellers må du en tur på loppen og have en som min svigermors her :laugh:

Miss Silvia m. Manometer & PID
        Rocky SD
        Xpressivo Barista stamper
        Behmor 1600

Comment

hjalle wrote:
          Har du prøvet den?
          Mvh Morten

--------------------
          Lelit Bianca
          Mazzer Major Electronic
          Mahlkönig Vario
          Hario V60
          Hario 3 kops Siphon
          Hario Skerton

Comment

Gunde wrote:
            hjalle wrote:
            Har du prøvet den?
            nej ikke endnu... men jeg skal da lige have en håndfuld bønner med næste gang :-)
            Rocky SD
            Behmor 1600

Comment

hjalle wrote:
              Shit mand, den er da super, super fed!
              Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg er også meget interesseret i dette emne, da jeg (endnu) ikke har råd/brug for en \"rigtig\" kværn. Jeg har været på udkig efter meget forskelligt, og også forhørt mig mht. Zassenhaus\' manuelle kværne. Ved en hurtig søgning faldt jeg også over denne artikel (http://politiken.dk/tjek/juleliv/article445637.ece), men tvivler dog lidt på smagsdommerne?
                Samtidig kunne det også være fedt at høre fra andre, der endnu ikke har opgraderet til semi-prof. på hjemmefronten!
                Rocket Appartamento (tidl ECM Giotto, Vibiemme Domobar SB)
                Mahlkönig Vario (tidl Mazzer Super Jolly, Ascaso I2)

Comment

hehe ole, den test har været oppe før =) det eneste de ikke har testet i den er hvordan den kværner kaffen =)
                  8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
                  og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Ole wrote:
                    Jeg er også meget interesseret i dette emne, da jeg (endnu) ikke har råd/brug for en \"rigtig\" kværn. Jeg har været på udkig efter meget forskelligt, og også forhørt mig mht. Zassenhaus\' manuelle kværne. Ved en hurtig søgning faldt jeg også over denne artikel (http://politiken.dk/tjek/juleliv/article445637.ece), men tvivler dog lidt på smagsdommerne?
                    Samtidig kunne det også være fedt at høre fra andre, der endnu ikke har opgraderet til semi-prof. på hjemmefronten!

Her er der kommentarer til testen Ole :-)
                    Rocky SD
                    Behmor 1600

Comment

Man siger tit at en kværn er \"god nok\" hvis den \"bare\" skal bruges til stempel.

Med mine øjne er det ligeså vigtigt at den kværn man bruger til sin stempel kande også leverer en ensartet formaling, det er jo også i stempel kanden at man hurtigt smager hvis der er noget \"galt\", og en ujævn formaling vil alt andet lige give en forskellig smag fra gang til gang.

Det er ikke for på nogen måde at kaste malurt i bægeret, men tænk nu over det når du investerer i en ny kværn, og hvis den gamle har holdt i 3år for 600,- er det så ikke lige så godt at investere 1200,- i noget som måske holder i 6år... Bare min mening

Jeg har selv haft en Krups kværn (og har den i øvrigt stadig ude i mit risteskur) og jeg er bare så træt af at den er så ski** statisk.
                      Administator på espressobar
                      Izzo Alex Duetto
                      Toper Cafemino
                      Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                      Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Ole wrote:
                        ... Jeg har været på udkig efter meget forskelligt, og også forhørt mig mht. Zassenhaus\' manuelle kværne...
                        Hvis er til manuelt arbejde, så skulle Zassenhauss være suverænt. De to jeg kender er meget tilfredse! Jeg har også læst om mange andre der er meget tilfredse med deres. Den kan kværne fint og ensformigt nok til espresso
                        Sort som en panter, sort som slanter
                        Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                        Sort som piloten I en Tie Fighter
                        Sort som pletterne på Pongo
                        Sort som alle andre end Tintin I Congo
                        Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Ja, jeg er i hvert fald fint tilfreds med kvaliteten på min Zassenhaus, men for fanden hvor blev jeg hurtigt træt af det manuelle arbejde Og så er det ligesom om den har svært ved at holde indstillingen, så man skulle konstant justere på den for at ramme espressoen perfekt.
                          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Det lyder godt. Ikke med kværn-testen, men med de mange kommentarer Jeg er blevet lun på en Zassenhaus og tænkte på om der var nogen der havde en brugt kværn til salg?
                            Rocket Appartamento (tidl ECM Giotto, Vibiemme Domobar SB)
                            Mahlkönig Vario (tidl Mazzer Super Jolly, Ascaso I2)

Comment

Et alternativt til en kaffekværn kunne da også være

:laugh: så kan du også følge med når du skal male kaffe til den store familie kom sammen :laugh:
                              Manufacture Technika III
                              Hottop-B rister
                              Isomac Granmacinino kværn
                              Mazzer Mini Electronic B kværn
                              Reg Barber stamper
                              Been Nero knock-box
                              Bodum stempelkander
                              Diverse mælkekander

Comment

Working...
                              X