Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kitchen Aid kværn - Skal / skal ikke?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kitchen Aid kværn - Skal / skal ikke?

Jeg faldt over denne kværn hos min lokale isenkræmmer. Kender jo Kitchen Aid fra bl.a. deres geniale røremaskine, men kan de lave espressogrej?

Som det ses lader det til at være et godt tilbud (man sparer i hvert fald en masse penge), men hvad siger I?

Mvh

Rasmus
    Rancilio Silvia
    Gaggia MDF
    Gaggia Baby Twin
    Xpressivo Barista Tamper
    Bodum Santos kolbebrygger
    Philips Senseo

Re:Kitchen Aid kværn - Skal / skal ikke?

Du kan læse folks meninger om den her... Den er sikkert udemærket, men personligt ville jeg vælge en anden
    Sort som en panter, sort som slanter
    Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
    Sort som piloten I en Tie Fighter
    Sort som pletterne på Pongo
    Sort som alle andre end Tintin I Congo
    Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Ved, at det godt nok ikke er en Kitchen Aid som man hele tiden hører omtalt, men findes der et \"sikkert valg\" i den prisklasse (1599,-)?
      Rancilio Silvia
      Gaggia MDF
      Gaggia Baby Twin
      Xpressivo Barista Tamper
      Bodum Santos kolbebrygger
      Philips Senseo

Comment

For sølle 400 kr mere kan du få en rancilio rocky kværn hos mokkahouse.dk
        den ville jeg hellere købe
        Mazzer Mini Electronic A
        TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
        Gene Café kafferister
        Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
        Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Den er fin til stempel og filter. Til espresso ville jeg vælge noget andet.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

Comment

Jeg kender en der har købt en til en ja, Kitchenaid espressomaskine.
            Ingen af delene imponerede mig. Specielt kværnen, den kunne ikke justeres trinløst, fineste formaling var temmelig grov. men ok til stempelkaffe.

Michael
            Synesso Cyncra
            Mazzer Mini Electronic -A
            Reg Barber 58,6 mm US, Euro, Flat og C-Flat
            Alessi 9090-6 Moka

Comment

En bekendt af mig fik også investeret i en KitchenAid espressomaskine og kværn for et års tid siden. Jeg har lige talt med ham i telefonen, og han fortæller at kværnen er ubrugelig til espresso, men udemærket til dryp- og stempelkaffe.

Han fortæller også at espressomaskinen heller ikke er noget at råbe hurra for.

Så det var gode spildte penge :-(
              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
              Østerbro

La Marzocco GS3
              Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Hej Rasmus,

Jeg kender ikke Kitchenaid kværnen. Kitchenaid får deres produkter lavers hos mange forskellige producenter, hvor Kitchenaid egentlig bare har lavet designet.

Det er sikkert en udemærket kværn. Om den kan kværne fint nok til espresso er der sikkert ikke særligt mange herinde som ved noget om - det er som du ser mest \"noget man har hørt\". De fleste herinde har kun \"hands-on\" erfaringer med produkter fra Rancilio, IZZO og Vibiemme :P

Comment

Nero wrote:
                  Om den kan kværne fint nok til espresso er der sikkert ikke særligt mange herinde som ved noget om - det er som du ser mest \"noget man har hørt\".
                  Det siger vel også noget. Havde det været en skidegod kværn, var der nok flere, der havde købt den, eftersom den jo trods alt er i handlen i DK.

Men prøv at læs på CoffeeGeek. Det er en rimelig udbredt, men (så vidt jeg husker) ikke specielt rost kværn i USA, hvor den sælges i butikker som Walmart og lign.
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

tjaa - antallet af anmeldelser på et udstyr gør det ikke retmæssigt bedre end det udstyr som bliver ikke anmeldes.

Comment

Nero, du skriver selv om Kitchenaid kværnen, at den sikkert er udemærket
                      hvor ved du det fra ?
                      hvad er dine erfaringer med kværnen ?
                      Mazzer Mini Electronic A
                      TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                      Gene Café kafferister
                      Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                      Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Kære Filip; det er objektivt, altså \"sikkert\". Du kan se lidt mere om emnet her; http://da.wikipedia.org/wiki/Objektiv_(filosofi) :P

Comment

Havde det været en skidegod kværn, var der nok flere, der havde købt den, eftersom den jo trods alt er i handlen i DK

Mobak: Min mmorfar har arbejdet for Kitchenaid og der er faktisk flere som har købt Kitcheaids kaffekværn i danmark en Rocky. De som køber kitchenaid har bare andet at lave end at anmelde på homebarista og coffeegeek. Lidt ligesom når Danskerne lyver omkring deres fødevarevaner.

Comment

Nero wrote:
                            Havde det været en skidegod kværn, var der nok flere, der havde købt den, eftersom den jo trods alt er i handlen i DK

Mobak: Min mmorfar har arbejdet for Kitchenaid og der er faktisk flere som har købt Kitcheaids kaffekværn i danmark en Rocky. De som køber kitchenaid har bare andet at lave end at anmelde på homebarista og coffeegeek. Lidt ligesom når Danskerne lyver omkring deres fødevarevaner.
                            Hej..

Ja men så er det da bare med og få købt en.. Den hører åbenbart til i en meget højere liga, end vi nørder kan være med til..

Nu er jeg tilsyneladende ikke særlig klog.. Da jeg har en rocky.. Men første skridt til jeg ville vælge KitchenAids kværn fra som espressokværn er, at den kværner ned i en spand..
                            Så man skal rage rundt i kaffen efter det er kværnet.. Efter min ydmyg mening, ville jeg mene det er bedre og kværne direkte ned i portafilteret..

Men jeg kender ikke kvaliteten på kværnen.. Det er kun ud fra min egne erfaringer..
                            Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                            Faema MD3000 Touch
                            Mahlkoenig Vario
                            Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Nero wrote:
                              LOL - det kan godt være du har ret. Men så er det jo godt, at de amerikanske Kitchenaid købere tilsyneladende har et mere indholdsløst liv, således at de i større stil gerne deler deres erfaringer om deres køb. Der er i hvert fald masser af \"consumer reviews\" hos vores glimrende kolleger, CoffeeGeek.

Og at der er købt flere Kitchenaid kværne end Rocky kværne siger slet ikke noget om kvaliteten. Der er også solgt mere Merrild og BKI kaffe end god kvalitetskaffe fra specialristerierne
                              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                              Baratza Forté
                              Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Working...
                              X