Opslag

Collapse
No announcement yet.

Mazzer mini auto,timer,manuel

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mazzer mini auto,timer,manuel

Hej

Kan ikke helt lure forskellen mellem de tre udgaver af Mazzer Mini, og hvordan de fungerer. Alle der forhandler kværnen på nettet har bare indsat den samme relativit udetaljerede tekst.

Er der nogle som vil oplyse mig :cheer:

Mvh Kasper

Re:Mazzer mini auto,timer,manuel

Hey , måske der er andet end hvad du kan se her vi kan være behjælpelige med ?

http://www.mazzer.com/default.htm
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Hej Kasper,

Forskellen er som følger:

Auto: Har en føler i toppen af doseringskammeret der registrerer om kammeret er fuld af formalet kaffe. Er den ikke det går kværnen igang med a kværne til den er fuld. Efter et antal træk (husker ikke hvormange) i doserarmen går kværnen igang og fylder op.

Timer: Analog timer (ægge-ur) hvor kværnen kører i den timerbestemte tid.

Manuel: On/off kontakt
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

Comment

Mange tak

Tænkte nok det var noget i den stil Men dvs automatic ville helt håbløs at kaste ekstra penge efter når det nu er til hjemmebrug. Timer lyder smart, men så er doseringsagregatet ligesom overflødigt, og så kan man næsten lige så godt nappe en kværn kun med timer... Ja det er ikke nemt

Comment

Ja, automatic funktionen har du ikke meget brug for men..don\'t underestimate the power of the ..Doser! Ved at bruge doserhåndtaget under kværning, brydes hvad der måtte være af klumper op.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

Comment

Nå ja det med klumperne kan der være noget om. Hvis ellers en Mazzer producerer sådan nogle

Hvad med sådan en doser, kan den også være med til at reducere svineriet ved kværning? (58 mm portafilter) Som det er nu kværner jeg ned i en lille kande, fordi der ellers ligger kaffe overalt, hvis jeg prøver at kværne direkte i filterholderen. Selvfølgelig er det ikke så væsemtligt, men ville være ked af at købe en kværn i den prisklasse hvis den så kvitterer med at spytte kaffe ud over hele mit køkkenbord :P

Comment

Mazzer laver rigtigt fede kværne men desværre har dosermodellerne det med at smide kaffen lidt til venstre. Derfor laver mange (undertegnede inkls) et mod med en lille tragt af tape/papir/plast der forlænger udgangshullet i doseren.
              http://i272.photobucket.com/albums/j...ape_mod499.jpg
              La Marzocco GS/3 AV
              Mahlkönig K30 Vario
              La Pavoni Professional
              BLOG

Comment

Kasper wrote:
                Nå ja det med klumperne kan der være noget om. Hvis ellers en Mazzer producerer sådan nogle
                Det gør den ikke B)
                Vibiemme Domobar Inox
                Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Det vil jeg gerne se, min klumper da en del! Ku du poste et billede af friskkværnet kaffe, så skal jeg prøve et få taget et billede af mit også..
                  Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Working...
                  X