Opslag

Collapse
No announcement yet.

Compak K3 Touch

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Compak K3 Touch

Hejsa

Jeg er lige blevet den allerede lidt lykkeligere ejer af en Compak K3 T kværn og vil lige høre om, der er nogen, der har nogle gode erfaringer at dele ud af.

Helt konkret har jeg to spørgsmål:

1) Når jeg justerer malingsgraden finere, er det sket et par gange, at der ikke længere kommer kaffe ud...

2) I manualen står der, at man kun skal ændre på malingsgraden mens kværnen kører - hvorfor egentlig det?

På forhånd tak for jeres svar
    Izzo Alex Duetto
    Casadio

Re:Compak K3 Touch

uden at kende K3 kan jeg sige hvad der skete med min egen kværn

Jeg drejde den så langt ned at den ikke drejede rundt , de siger den skal være tændt når man justere den , og jeg vil tro det er fordi man kan justere de koniske blade så langt ned at de ikke kan bevæge sig , og hvis man gør det mens udstyret er tændt vil man høre det og skynde sig at dreje den anden vej

....,,,,... de var i overskud

Comment

DAV wrote:
      2) I manualen står der, at man kun skal ændre på malingsgraden mens kværnen kører - hvorfor egentlig det?
      Hej DAV,

Velkommen til EBar

Grunden til at du kun maa justere paa kvaernen, mens den koerer, er, at der vil sidde mere eller mindre kvaernede boenner imellem kvaernbladene. Disse vil/kan forhindre, at du kan justere bladene taettere sammen. Hvis kvaernen koerer imens, vil disse boenner jo selvfoelgelig hele tiden blive kvaernet og dermed ikke sidde i vejen.

Dermed gaelder det ogsaa kun at kvaernen skal koere, naar du justerer finere og hvis ikke kvaernen er koert helt tom.
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Mange tak for de hurtige svar.

Har lige hældt Costadoro Master Club på, så nu er det vist kun maven, der sætter grænsen :woohoo:
        Izzo Alex Duetto
        Casadio

Comment

DAV wrote:
          Costadoro Master Club
          Jeg ved ikke om dette er OT, men hvad er det? :unsure:

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

Comment

Kaffe fra firmaet Costadoro - se evt. http://www.costadoro.it/

Fandt det hos min iøvrigt ganske udmærkede lokale italienske pusher. Men er selvfølgelig godt med på, at det nok ikke var i sidste uge de ristede det

Har ikke lige fået tunet mig helt ind på den endnu, men jeg har indtil videre en opfattelse af, at det er en kaffe med noget pondus i.
            Izzo Alex Duetto
            Casadio

Comment

DAV wrote:
              Kaffe fra firmaet Costadoro - se evt. http://www.costadoro.it/

Fandt det hos min iøvrigt ganske udmærkede lokale italienske pusher. Men er selvfølgelig godt med på, at det nok ikke var i sidste uge de ristede det

Har ikke lige fået tunet mig helt ind på den endnu, men jeg har indtil videre en opfattelse af, at det er en kaffe med noget pondus i.
              Ok

Hvilken maskine har du egentlig?

La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter

Comment

Har hermed tilføjet lidt detaljer på min profil....

Er egentlig ganske tilfreds med mit setup, mest fordi næste trin må være en ny maskine i 10.000 kr. klassen, hvilket budget ikke helt er til...

Noget OT. Er der nogen der ved om man kan få en bundløs filterholder til en tre spade? Filterholderen er jo lidt mindre end normalt (bruger en 53 mm. tamper).

Har overvejet selv at lave en, men er nu ikke helt sikker om det overhovedet kan lykkes.
                Izzo Alex Duetto
                Casadio

Comment

Jeg har ikke set 53 mm bundløse filterholdere nogen steder (dermed ikke sagt at de ikke findes...), men der findes rigtig mange guides på nettet til hvordan du kan lave en selv udfra et almindeligt portalfilter.

Her er f.eks. en god én: Guide

Hvis du selv er eller kender en der har adgang til lidt værktøj og har lidt tid, så bør det ikke være så svært igen.

Selvfølgelig hvis du kender én maskinarbejder der har adgang til en eller anden form for boremaskine der kan klare den størrelse er det endnu nemmere.
                  Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

jeg er ret sikker på at Della Corte her lavet et 53 mm bundløse filterholdere, men om den så passer til din tre spada skal jeg lade værre usagt.
                    Men eller er det \"bare\" igang med Dremel\'en og \"snitte\" en selv
                    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Tak for linket til guiden. Helt sikkert sat ind på to-do listen når hovedopgaven er færdig (tør ikke før af frygt for at hænge under maskinen de næste 2 måneder, hvor jeg alligevel går hjemme og skriver opgave)

For lige at vende lidt tilbage til min oprindelig undren. Er der nogen der kan bekræfte, at når man ændrer malingsgraden til det finere, er der en kort periode, hvor kaffen ikke kommer \"hurtigt nok\" ud. Med andre ord at \"output\" fra maskinen bliver væsentlig mindre.

Min fine nye maskine har jo denne fine timer-funktion, men når jeg justerer til noget finere kommer der væsentligt mindre kaffe ud. Hvis jeg lader maskine kører et par gange af ca. 7 sek. kommer der lige pludselig en \"forventlig\" mængde ud igen.

Nu har jeg været vant til en maskine, hvor jeg justerede malingsgraden mens jeg ikke brugte maskinen, så måske skal jeg bare lige vende mig til at køre lidt kaffe igennem når jeg justerer....

Just a rookie asking :S men det er jo altid rart at høre hvad andre har af erfaringer.
                      Izzo Alex Duetto
                      Casadio

Comment

Nu erstatter den ellers nylige glæde ved den nye maskine sig med pludselig panik.

Der kommer ikke kaffe ud af skidtet uanset, hvordan jeg indstiller maskinen.

Need some help...... :S
                        Izzo Alex Duetto
                        Casadio

Comment

Har du fået justeret den så meget at kvivene er gået i indgreb med hinanden ...eller kører de rundt??
                          Administrator på EspressoBar
                          Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                          Mazzer Kony Electronic

Comment

DAV wrote:
                            For lige at vende lidt tilbage til min oprindelig undren. Er der nogen der kan bekræfte, at når man ændrer malingsgraden til det finere, er der en kort periode, hvor kaffen ikke kommer \"hurtigt nok\" ud. Med andre ord at \"output\" fra maskinen bliver væsentlig mindre.
                            Jeps .. lyder fornuftigt ... der ligger jo kaffe mellem knivene, som forhindre kvivene i at blive justeret finere, indtil der er kørt noget igennem kværnen.
                            Administrator på EspressoBar
                            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                            Mazzer Kony Electronic

Comment

Det lyder helt klart som om knivene drejer rundt. Selvom jeg justerer til den groveste maling kommer der stadig ikke noget ud. Hvis jeg justere til den noget af det fineste, lyder det anderledes - måske fordi knivene ikke kører rundt.
                              Izzo Alex Duetto
                              Casadio

Comment

Working...
                              X