Kære Espressobar brugere.
Jeg er den heldige ejer af en Mazzer Mini den er jeg naturligvis også meget glad for men jeg har et lille problem; den klumper det er ikke MEGET men det irriterer mig af hæ....... til. Problemet blev løst 100% da jeg brugte risteriets Due Doppio (20%robusta 80%arabica) så lægger jeg naturligvis 2 og 2 sammen robusta indeholder færre olier end arabicaen. Det giver forklaringen på min opsavation men ikke løsningen.
Jeg ved ikke om i kænder den lille rist/filter der sidder på kværnen, under låget til \"stædet hvor den malede kaffe kommer ud” den lille rist har jeg forsøgt at bøje i alverdens forskellige retninger men lige lidt hjælper det! :S Jeg antager at risten er placeret der for at modvirke klumper men så vidt jeg kan se har den, den modsatte effekt jeg har overvejet at fjerne den - men det synes jeg ville være at gå til yderligheder hvad dælen skal jeg gøre. Har i nogle erfaringer med Mazzer Mini og mit lille klumpe-problem. Det er så jeg ligger søvnløs nat efter nat – men jeg er sikker på at til dels også må tilskrives robusta-blenden :dry:
Håber at i har en løsning - De bedste hilsener Johan
Jeg er den heldige ejer af en Mazzer Mini den er jeg naturligvis også meget glad for men jeg har et lille problem; den klumper det er ikke MEGET men det irriterer mig af hæ....... til. Problemet blev løst 100% da jeg brugte risteriets Due Doppio (20%robusta 80%arabica) så lægger jeg naturligvis 2 og 2 sammen robusta indeholder færre olier end arabicaen. Det giver forklaringen på min opsavation men ikke løsningen.

Håber at i har en løsning - De bedste hilsener Johan
Comment