Opslag

Collapse
No announcement yet.

Isomac Granmacinino, er det en ok kværn?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Isomac Granmacinino, er det en ok kværn?

Jeg skal have købt mig en ny kværn i stedet for min Zassenhaus Santiago. Den er svær at indstille så man få et ensartet resultat til espresso.

Er der nogen der har erfaring med Isomac Granmacinino. Rent æstetisk er den flottere end Eureka Mignon, som jeg er blevet anbefalet i Risteriet. Hvad siger i:unsure:
    * Nuova Simonelli Oscar (nero)
    * Eureka Mignon
    * Reg Barber 58mm Rød
    * Zassenhaus Santiago, sort

Re:Isomac Granmacinino, er det en ok kværn?

Jeg har haft en og den er såmænd udemærket. Jeg vil dog, uden brugskendskab, tro at Eurekaen er bedre både hvad angår kvalitet og formaling. Granmacinio er simplethen for dyr iforhold til hvad du ellers kan få. Nu ved jeg ikke hvad du kan få den til, men jeg har set den til ca. 2.000 og til de penge kan du få en Rancilio Rocky som er langt bedre.
    Hvis du rent estetisk vil have noget i den stil kan du også se på ECM Casa (hedder Manufacture Casa hos Risteriet) som er bygget af Anfim (Haus). Den er kvalitetsmæssigt på højde med Rocky, Ascaso/Innova I-2, Eureka, etc.

Isomac Ganmacinino:
    Pro:
    Udseende/estetik
    Størrelse (fylder ikke ret meget)
    Rimelig god og ensartet formaling hvis man \"modder\" kværnhus gevindet.
    Nem at gøre ren

Con:
    Noget sløret kværnhus (gevindet). Går ud over ensartetheden.
    Nogen statisk elektricitet
    Larmer
    Bønnebeholder kan nemt gå i stykker
    For dyr
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Comment

Så bliver det nok Eurekaen, jeg bestiller.

Tak for det uddybende svar, Sonne
      * Eureka Mignon
      * Reg Barber 58mm Rød

Comment

Sonne nævner Ascaso kværnen som en god model.

Der findes en Ascaso I1 og model I2. Jeg kan forstå at der er forskel på kværnbladene. Hvilken er bedst?
        * Eureka Mignon
        * Reg Barber 58mm Rød

Comment

I1\'eren er med almindelige flade kværnblade. I2\'eren er en konisk kværn.

Det er lidt af en religions-sag om man synes det ene eller andet er bedst, men der findes virkelig mange tilhængere af de koniske kværne. Jeg er selv rigtig godt tilfreds med min I2 og ville ikke bytte den med en I1.
          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Så vidt jeg kan læse mig frem til af deres side er der også den forskel at i I1 er selve kværnen (det der kværner) lavet i messing, mens det i I2 er lavet i noget hårdt plastik, hvorvidt det har den store forskel ved jeg intet om.
            Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
            Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Working...
            X