Opslag

Collapse
No announcement yet.

Opgradering til Single Dose Kværn.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opgradering til Single Dose Kværn.

Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig at spørge jer til råds i forhold til opgradering af kværn.

Jeg har lige nu en mazzer mini electronic a og en Izzo Alex Duetto 4.
    Jeg har mere eller mindre åbnet min mazzer og er begyndt at bruge den som en single doser hvor jeg purger og fejer af efter hvert skud.
    Det er begyndt at være lidt omstændigt, og derfor er jeg nu klar til at "opgradere" til en dedikeret single doser kværn!(også gerne en bedre kværn)

Hovedformålet for mig med min kværn er at kunne smage og udforske forskellig bønner, og jeg er næsten lige begyndt på min espresso "rejse" så jeg har endnu ikke udviklet en preference for lys/mellem/mørk ristet kaffe. Så det kunne være fedt med en kværn der ikke står helt af på nogle bønner. There is no free lunch I know, men one can hope!

Jeg har slev kigget på følgende 3 kværne;
    • Ceado E5SD
    • Niche Zero
    • Lagom P64

Jeg er også åben for andre kværne, og gerne en som måske også er "bedre" end mazzeren ud over kun at være en anden type. Max budget er omkring prisen på Lagomen!

På forhånd tak for hjælpen

/Mark

Niche Zero, med den kommer du langt, og er et rigtig godt køb (har selv en, dog ikke min main kværn)

Tænker hvis det skal være Lagom er de nye espresso knive "SSP high unifornity" som man ikke kunne købe i starten et most, hvis man vil bruge den til espresso (har ingen erfaring, men her er en tråd på forumet)
    Pictures (or it didn't happen)

Comment

Lagom P64 er en super fin kværn. Er det til Espresso, så køb med SSP High-Uniformity Espresso Burrs eller bare de alm. standard espresso Burrs (stainless steel non-coated)

Comment

Hej Jack og Krumbak,

Tak for jeres svar og råd! - Jeg er endt med at bestille en Lagom P64 med HU burrs.
        Jeg endte med det valg fordi at jeg godt kan lide at have let mulighed for at udskifte burrs til andre typer i tilfælde af at jeg ender med kun at drikke lysristet/brew senere. Derudover virker byggekvaliteten en smule mere robust og forhåbentligt kan de to ting være med til a gøre det til min end-game kværn!

Og ja så er den bare meget meget meget pænere end Nichen!

/Mark

Comment

Vil du skrive lidt om dine erfaringer med kværnen?

Comment

Working...
          X