Opslag

Collapse
No announcement yet.

Periodisk problem med Rocky

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Periodisk problem med Rocky

Hej alle.

Jeg har et par gange været ude for at når jeg starter min rocky, så kommer der intet ud, der er bønner på, og knivene rotere, så skal jeg lige ryste den lidt, så kommer den, og problemet er væk. Er det almindeligt, jeg gætter på at det er bønnerne der klumper. Jeg hælder kun de bønner på jeg skal bruge, så jeg køre den altid tom.

Er det normalt eller hvad?

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Re:Periodisk problem med Rocky

Det er ikke unormalt det kan forekomme når du kører den tom hver gang....so dont worry.
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Tænkte nok det var noget i den retning.

Tak for hjælpen Wolff
      Henrik Palshøj

Comment

Jeg har også haft lign problemer inden for det første halve år. Men jeg har ikke haft porblemer i over et halvt år. Jeg kører dog sjældent tom.

Har ingen prob. haft efter jeg begyndte at købe bønner i Risteriet.

Jeg har ikke renset min Rocky i de 14 mdr jeg har haft den, har du renset din??
        Hjemme:
        ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
        La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
        Mazzer Robur E

Arbejde:
        ECM Michelangelo 2grp
        Mazzer Major

Comment

Hej Ironman.

Sjovt nok har det sidste 1/2 kg kaffe jeg har kørt igennem den, også været fra risteriet. Men det er kun sket en gang i perioden .

Ja jeg renser den 1 gang om måneden med grinz og hver 3 skiller jeg den og støvsuger og renser i bund.

Men jeg tror jeg kan tilskrive det, at jeg køre den tom. Det var også min teori. Nu er den så blevet bekræftet.

Stor hilsen Henrik
          Henrik Palshøj

Comment

Jeg har også selv oplevet dette på min Rocky. Jeg har bemærket at det altid kun sker ved mørke bønner med lidt olie på overfladen. De seneste par måneder har min Rocky ikke været brugt til espresso og dermed ikke nogle mørke bønner med olie. I den periode har jeg ikke oplevet problemet.
            - La Spaziale S1 Dream
            - Bestmax S
            - Ceado E37S
            - Rancilio Rocky SD
            - Hottop B

Comment

Det skyldes sikkerhedsafskærmningen. Bønnerne skal uden om denne og ned gennem den lidt smalle sprække, og det er vibrationerne i maskinen, der skal sørge for det - og det kan nogen gange være for lidt.

Kuren består i at stikke klør fem ned i beholderen stoppe bønnerne ned under pladen - med stoppet motor. Når så først kværnen får ved et par stykker, ryster der nogle flere derned, og den er kørende igen.

Den ultimative kur er at fjerne afskærmningen. Det ser man af og til. Så er der selvfølgelig mulighed for lidt voldsom pedicure - meeen så har man da også selv bedt om det.

Olieholdige og/eller meget store bønner har særligt svært ved at skride ned til formaling af sig selv, men noget stort problem synes jeg nu ikke, det er.

Mvh
              Lars
              Rancilio Silvia - PID
              Rancilio Rocky
              Gene Café
              I-Roast
              Stempelkande
              Koge- og kaffekande...

Comment

Hej igen

Nu i siger det så skete det også kun når jeg havde købt ristede bønner hos Ricco her i kbh. De var tit meget olieret i forhold til unoen fra risteriet.
                Nu rister jeg selv og det er sjældent bønnerne ristes så lang tid at jeg får olie ud af dem.

Det er sgu nok det!!
                Hjemme:
                ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
                La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
                Mazzer Robur E

Arbejde:
                ECM Michelangelo 2grp
                Mazzer Major

Comment

Working...
                X