Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ascaso I-mini kværn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ascaso I-mini kværn

Nu havde jeg ellers lige besluttet, at min nye kværn skulle være en Ascaso I-mini, men
    Har læst om en gut, på et andet forum, at hans nye investering i denne gik i baglås, sandsynligvis pga. at han kværnede kværnen ( aarhh, dette kan jo godt lige rykke en tilbage til rådhuspladsen !!!).
    Har ikke fået min profil endeligt godkendt på dette forum, og har derfor ikke kunnet spørge hvad der gik galt for ham... - er det stadig en kværn på prototype stadiet, eller skyldes fehleren en \"fejl 40\" - og det kan snart ikke vente mere med at få det afklaret.

Er der nogen af jer, der trods denne ret nye kværn har hørt godt eller skidt om den, har en, og ved hvor pokker man kan købe den udover risteriet ???( har googlet helt vildt, og ender altid på en US side, der ikke sender til EU

Umiddelbart tror jeg at \"kværnværket\" er præcist det samme som i Ascaso I-2, som Journey tidligere varmt har anbefalet mig. Dog har jeg ikke brug for så stor en bønneholder (hælder altid kun det antal bønner op jeg skal kværne, men måske også for ikke at få vrøvl med konen, som måske ikke ligefrem syntes at Silvia pynter overvældende i vores køkken :P )
    Coff

Izzo Alex Duetto
    Ascaso I-mini
    Iroast2
    Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

En dobbelt Espresso i hånden, er bedre end to hænder i Espressoen !!!

Re:Ascaso I-mini kværn

Jeg kender desværre ikke i-mini kværnen, men har selv I2.

Hvis du er nervøs for kvaliteten, kan du jo også overveje denne Inox kværn, som også ser ud til at være en lille fiks sag, som konen nok vil kunne acceptere Jeg kender dog heller ikke kvaliteten af denne endnu :dry:
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej Mobak
      Tak for tippet. Jeg har overvejet den kværn du henviser til, men indtil videre kunne jeg godt tænke mig at få afklaret om I-mini kunne være et hit eller ej.
      I mellemtiden, du skulle vel ikke tilfældigvis vide, om man kan \"tune\" en solis så jeg lige får det ekstra spillerum i finheden som jeg mangler til Silvia...
      Det er lidt en skam, at den ikke kan følge med, for jeg syntes at det er en flot kværn, og så kan jeg godt lide ideen med at man kværner ned i en beholder - dén ryger lige på vægten ( +/- 1 grams nøjagtighed ) og så er man ret sikker på den rigtige mængde kaffe hver gang uagtet hviletiden for den ristede kaffe.
      Coff

Izzo Alex Duetto
      Ascaso I-mini
      Iroast2
      Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

Comment

Coff wrote:
        I mellemtiden, du skulle vel ikke tilfældigvis vide, om man kan \"tune\" en solis så jeg lige får det ekstra spillerum i finheden som jeg mangler til Silvia...
        Nej, det ved jeg desværre ikke - men jeg har læst flere steder, at den ikke går ret godt sammen med Silvia. Har du tjekket forummet på coffeegeek, om der skulle være nogen, som har fundet et godt tweak, som lige giver det sidste?
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej Mobak
          Ja, så stod jeg igår med en rengjort kværn, parat til med bind for øjnene at skille den ad. Sippede til mit dobbelt shot, og tænkte: ja det er nok den sidste jeg får i lang tid... 5 min efter opgav jeg projektet - det kunne kun gå galt- for hvor pokker gemmer skruerne sig - er hele mulletjavsen klikket sammen ? - og der er jo ingen grund til at ødelægge en pæn kværn. Fulgte så dit råd, men fandt intet, og dog - du fik mig sat så meget i sving, at jeg fandt en tråd til Baratza\'s hjemmeside, med nogle \"gratis opgraderinger\". og det bedste af det hele: de anviser hvorledes man skiller kværnen ad, og piller stumperne ud. Er ikke gået igang endnu, men syntes lige at andre der har samme problem, eller står foran at skifte den koniske kværn kunne få linket: http://www.baratza.com/solis_parts.php.

Nu har jeg skrevet og anmodet om de gratis stumper, og er så spændt på om jeg får et afslag der lyder: \"Vi sender kun i US og Canada\". Det ser lidt tyndt ud med retailers i EU...
          Nå, poster igen når jeg når videre, men det bliver i en anden tråd.

Er stadig meget interesseret i erfaringer og købsmuligheder vedr. Ascaso I-mini. Er der ingen der kan hjælpe ?
          Coff

Izzo Alex Duetto
          Ascaso I-mini
          Iroast2
          Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

Comment

Hej Mobak
            Ja, så stod jeg igår med en rengjort kværn, parat til med bind for øjnene at skille den ad. Sippede til mit dobbelt shot, og tænkte: ja det er nok den sidste jeg får i lang tid... 5 min efter opgav jeg projektet - det kunne kun gå galt- for hvor pokker gemmer skruerne sig - er hele mulletjavsen klikket sammen ? - og der er jo ingen grund til at ødelægge en pæn kværn. Fulgte så dit råd, men fandt intet, og dog - du fik mig sat så meget i sving, at jeg fandt en tråd til Baratza\'s hjemmeside, med nogle \"gratis opgraderinger\". og det bedste af det hele: de anviser hvorledes man skiller kværnen ad, og piller stumperne ud. Er ikke gået igang endnu, men syntes lige at andre der har samme problem, eller står foran at skifte den koniske kværn kunne få linket: http://www.baratza.com/solis_parts.php.

Nu har jeg skrevet og anmodet om de gratis stumper, og er så spændt på om jeg får et afslag der lyder: \"Vi sender kun i US og Canada\". Det ser lidt tyndt ud med retailers i EU...
            Nå, poster igen når jeg når videre, men det bliver i en anden tråd.

Er stadig meget interesseret i erfaringer og købsmuligheder vedr. Ascaso I-mini. Er der ingen der kan hjælpe ?
            Coff

Izzo Alex Duetto
            Ascaso I-mini
            Iroast2
            Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

Comment

Ok, det link jeg sendte virker ikke når jeg selv prøver det. Hvis i har samme problem, så gå ind på hjemmesiden: http://www.baratza.com gå derefter ind på \"parts and cleaners\", og vælg maestro. Under parten \"adjustment ring\" klikkes lige under \"For Instructions to install...\"
              - sorry !!
              Coff

Izzo Alex Duetto
              Ascaso I-mini
              Iroast2
              Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

Comment

Virker fint her .... hvis man lige fjerner punktummet ... husk ved link skal du lige smide et mellemrum ind efter .... så spiller det ...

Every great cup of coffee starts with the grind. Upgrade your mornings with freshly-roasted coffee and the exacting precision of a Baratza burr grinder.
                Administrator på EspressoBar
                Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                Mazzer Kony Electronic

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍