Opslag

Collapse
No announcement yet.

Super kværn til stempel ??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Super kværn til stempel ??

Hejsa

Jeg står og skal have både en ny kværn til espresso og ny kværn til stempel. Jeg drikker næsten lige meget af hver så jeg vil gerne have en super oplevelse fra begge dele. Dvs. jeg vil godt ofre lidt penge på det.

Til espresso tror jeg valget lander på en Mazzer Mini E. Den har en god størrelse og er pæn så det virker som et meget godt valg. Men hvilken kværn skulle man hoppe på til stempel ? Er det bare en Mazzer Mini mere ? Eller skal man se mod en Rocky måske? Nogen tanker i vil dele?
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill

Re:Super kværn til stempel ??

Personligt ved jeg meget lidt om kværne, men jeg har alligevel en tanke jeg vil dele. Hvis jeg havde frit valg på alle hylder tror jeg, at jeg ville vælge, at min ikke-espresso kværn IKKE skulle være trinløs. Jeg ville foretrække en kværn, hvor jeg trods alt rimelig smertefrit kunne skifte formaling mellem fx stempel, filter, aeropress og mokkakande. Selvom man primært drikker stempel og espresso er det alligevel rart at have lidt fleksibilitet, især da de andre bryggemetoder er fremragende alternativer.
    Udstyr
    Rancilio Silvia
    Mahlkönig Vario

Comment

rsbrix wrote:
      Personligt ved jeg meget lidt om kværne, men jeg har alligevel en tanke jeg vil dele. Hvis jeg havde frit valg på alle hylder tror jeg, at jeg ville vælge, at min ikke-espresso kværn IKKE skulle være trinløs. Jeg ville foretrække en kværn, hvor jeg trods alt rimelig smertefrit kunne skifte formaling mellem fx stempel, filter, aeropress og mokkakande. Selvom man primært drikker stempel og espresso er det alligevel rart at have lidt fleksibilitet, især da de andre bryggemetoder er fremragende alternativer.
      Det kan jeg egentlig godt følge dig i. Og det taler jo så for en kværn som Rocky.

Tak for bidraget
      Mazzer Mini E mod. B
      Mahlkönig K30
      Izzo Alex Duetto II
      Behmor 1600

Comment

Bodum Antigua er bestemt osse god/ok ... og billig.
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
          Bodum Antigua er bestemt osse god/ok ... og billig.
          Jeg tror umiddelbart jeg vil have en bedre kværn end denne. Niels fra Kaffemekka talte heller ikke ligefrem sådan super positivt om den. Og eftersom kværnen jo er vigtig og jeg drikker en del stempelkaffe skal denne del være i orden. Og slutteligt er byggekvaliteten jo heller ikke fantastisk på den Bodum. Og jeg sætter pris på byggekvalitet
          Mazzer Mini E mod. B
          Mahlkönig K30
          Izzo Alex Duetto II
          Behmor 1600

Comment

Working...
          X