Opslag

Collapse
No announcement yet.

Tre Spade Il Macinino

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tre Spade Il Macinino

Jeg vil gerne købe en god espresso-kværn i prisklassen 800-1500 Kr. Er der nogle der ved om Tre Spade Il Macinino er et godt køb?

http://www.kaffe-agenterne.dk/product_info.php?cPath=41&products_id=370

Re:Tre Spade Il Macinino

Hejsa - jeg har ikke selv prøvet kværnen, så kender den ikke. Men måske du skulle kigge efter en brugt kvrærn herinde. Har set en MDF gaggia kværn til 500 kr,-. De lidt billigere kværne uden dosering, klumber rigtig meget - havde selv en kværn til 900 jeg hurtig skaffede af vejen.
    Rocket Cellini Classic
    Mazzer Mini

Comment

Hej Dennis

Jeg har selv haft kværnen og var rigtigt glad for den. Den klumper ikke voldsomt, larmer væsentlig mindre en Gaggia\'en, og synes ikke der var problemer med statisk elektricitet.

Mht. \"kvalitet\" af det den malede kaffe synes jeg det er ret svært at sammenligne kværne. På kaffemaskiner kan man måle tryk, temperatur mv. og man har derfor nogle målepunkter at sammenligne ud fra. På kværne synes jeg der er lidt mere religion inde i billedet.

Uden at være ekspert handler \"malekvalitet\" om at skabe den rigtige blanding af store og små stykker kaffe, der dermed kan pakkes bedre. Jeg har eksempelvis hørt om en kværn, der malede for præcist, dvs. blanding var for uvarieret.

Pt. mangler der efter min opfattelse en sammenligningsmetode og man er derfor mere overladt til erfaringer, hvilket man selvfølgelig ikke skal kimse af... :cheer:

Jeg synes man får rigtig meget kværn for pengene, men man kan selvfølgelig få endnu mere for pengene hvis man køber brugt. (kværnbladede kan klare ca. 200 kg. kaffe og er ikke særligt dyre at skifte)
      Izzo Alex Duetto
      Casadio

Comment

Mange tak for de gode svar. Jeg har lige posted dem idag, og får allerede svar. Dette forum er bare godt! Håber at jeg kan gøre gengæld en anden gang.

Dennis

Comment

Jeg kværner pt på tre spaden og er godt tilfreds! Det er dog lidt besværligt at ændre finheden fra espresso til stempel..men det er vist et luksusproblem

Comment

Køb denne her http://www.espressobar.dk/index.php?...=21301&catid=8 Kom gerne med et bud, jeg er til at snakke med...
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Working...
            X