Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hjælp til køb.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjælp til køb.

Jeg skal have købt mig en fornuftig kværn til den rigtige pris. Men hvilken???
    Jeg har i 2 dage gennemtrævlet internettet og dette forum. Så jeg burde nok være blevet lidt klogere, meeen vil nu gerne have, og har brug for, lidt prof hjælp.

Kværnen skal bruges til Gastroback Espresso maskine. Tak Altmann.

Første ide var Bodum Antiqua. Den ide holdt ca. 2 timer. Mit udstyrs gen er for veludviklet, en opgradering ville hurtigt komme på tale. Næste ide blev Casadio Macinadosatore Istantaneo. Her fik jeg vist skudt gråspurve med en kanon. Nu er jeg havnet ved denne kværn. Isomac Granmacinino. Den lyder som et ok køb. Men er min forelskelse kun pga den er flot? Skal jeg heller købe Eureka Mignon? Hjææælp.

Hanne
    Rancilio Epoca S1
    Mahlköning Stawert
    DeVe Eva. Væghængt håndkværn
    Mazzer Major DR
    Mazzer Super Jolly - Til salg
    Gene Cafè
    Gastroback 42609

Re:Hjælp til køb.

Hmmm ... er ikke lige sikker på hvilken maskine du har ...

Men i det prisleje .. ville jeg nok gå efter en Rocky eller en Ascaso I2 ... ved at Ascaso\'en kommer i en mini udgave til en meget fornuftig pris ...

og i øvrigt velkommen til ..
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Jeg tror du skal tage et smut forbi Altmann igen, der kan du se og smage hvorfor det er bedre at skyde pappegøjen med første skud

/Wolff
      Fortid
      La Marzocco GS3
      Casadio Macinadosatore Istantaneo
      Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
      Reg Barber 58mm Anodized/Stål
      Pullman/Synesso ridgeless
      Bumper TS
      Motta Knockbox
      Nutid
      Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
      French Press-Bodum 4 cup

Comment

hef wrote:
        Mit udstyrs gen er for veludviklet, en opgradering ville hurtigt komme på tale. Næste ide blev Casadio Macinadosatore Istantaneo. Her fik jeg vist skudt gråspurve med en kanon.......

Hanne
        Hej Hanne lad mig først byde dig velkomme til espresobar.
        Hvorfor er det at skyde gåsspurge med kononer at købe en Casadio?! Gastroback\'en er måske ikke verdens medst avancerede og fancy espressomaskine, men som det har værre sagt mange gange før, også her på siden, så er det dumt at spare på kværnen. Hvis jeg skulle vælge så ville jeg helt klart købe en super fed kværn og så evt opgradere maskinen senere (hvis der bliver behov for det) end at købe en okay kværn og så skulle opgradere det hele.
        Go\' kværn og rimelig maskine er, efter min mening, 100 gange bedre end, go\' maskien og rimelig kværn.

PS: Wolfff for det første er du hurtigere end mig, desuden kan du formulere det i væsenlig mere elegant og kort end mig
        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Ikke lokke, ikke lokke. Hanne, lad dig ikke lokke.... Der skulle vel ikke være et eller andet der kan lyse, blinke eller se lidt teknisk ud på Casadio.... Nej nej lad dig nu ikke lokke..... Puha, ikke nemt, jeg har jo smagt Ørnen hos Altmann.

Hanne
          Rancilio Epoca S1
          Mahlköning Stawert
          Mazzer Major DR
          Gene Cafè
          Gastroback 42609

Comment

hef wrote:
            Ikke lokke, ikke lokke. Hanne, lad dig ikke lokke.... Der skulle vel ikke være et eller andet der kan lyse, blinke eller se lidt teknisk ud på Casadio.... Nej nej lad dig nu ikke lokke..... Puha, ikke nemt, jeg har jo smagt Ørnen hos Altmann.

Hanne
            :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
            Hanne you are trapped in the vicious, vicious equipment trap!! :P
            Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Der er en video af den her Casadio
              Administrator på EspressoBar
              Nuova Simonelli Appia 1.GR.
              Mazzer Kony Electronic

Comment

Hej !
                Jeg har ingen hands-on erfaring med Casadio kværnen, men efter hvad jeg hører og selv kan se på den video et par brugere herindefra har produceret, så er Casadioen en klasse kværn, med en meget, meget fornuftig pris-i-forhold-til-kvalitet.
                Men man kan også starte lidt lavere hvis man er i tvivl om det her er en interesse der varer ved.
                For eksempel med en Rancilio Rocky som jeg selv gjorde.
                Det var udslagsgivende at jeg havde råd til den(!), der var rigtig mange, der havde rigtig, rigtig mange erfaringer med den hvis det skulle blive et problem, og den er vist ikke svær at komme af med (sælge) hvis jeg ville opgradere.
                Derfor valgte jeg Rockyen, som jeg ikke har fortrudt mit køb af.
                Mazzer Mini Electronic A
                TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                Gene Café kafferister
                Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

hef wrote:

Hanne
                  Hej Hanne,

Velkommen til EspressoBar

Jeg griner lidt af ovenstående. Kan helt sikkert se mig selv i det

Jeg har selv opgraderet både maskine og kværn og har nu den omtalte Casadio. Det lyder på ovenstående som om, at du ikke finder det helt urealistisk og så synes jeg faktisk du skal gå efter den. Køber du denne kværn, vil jeg påstå, at du aldrig vil ryge i opgraderingsfælden på kværnområdet igen. Jeg kan ikke pege på en kværn, som jeg ville bytte med nu. Næste step (pris- og kvalitetsmæssigt) kunne være en Mahlkönig K30 eller en Compak K10. Det er meget store kværne, og da jeg ikke bryder mig om doser til hjemmebrug (smagssag) og da K30 klumper så meget, at jeg ikke ville bytte lige over med Casadio, ved jeg ikke hvad jeg skulle opgradere til - i hvert fald ikke noget der kan betales med menneskepenge...

Bare mine 2 cents. God fornøjelse med beslutningen
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej Hanne

Jeg har både en Rocky og en Casadio og der er meget stor forskel. Kværnene er rigtig gode på hver deres måde, den tydeligste forskel er at Casadioen kværner et dobbeltshot på ca 5 sec. hvor Rockyen er 4 gange længere tid om det. Casadioen kværner uden klumper og gør jobbet perfect hver gang. Hvis økonomien er til det, så skal du klart gå efter Casadioen og i øvrigt, så er jeg ikke en af dem som syntes den er \"grim\" at se på... Jeg kan godt lide det lidt rå design og så slipper man for at skulle polere alt for meget crom, som der jo er en del af i forvejen på de fleste espressomaskiner.

Alt i alt, så gå efter ensartedhed i kværnen og kvalitet så går du ikke galt i byen....

/wedoo
                    LM GS/3 MP
                    BestProtect Filter
                    Compak K-10 Fresh
                    Tools: espro/RB/Pullman
                    Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Hej Hanne,

Havde jeg ikke Casadioen da I var på visit? Så er det tid til et nyt besøg, inden du smider penge ud i en uundgåelig opgraderingsspiral.
                      Kom og betjen den grimme Casadio og du vil ikke længere være i tvivl, selv om der kun er et lille billigt display og den ikke bimler og bamler. Jeg træffes bedst i garagen hos MG TD\'en.:lol::silly: Har kun tid til morgen- og aftenkaffe for tiden.

Og nej, min Rocky er ikke til salg, den bruger jeg til stempel.

Vagn

Rancilio Rocky nu til stempel/filter

Comment

Jeg takker så mange gange for hjælpen. Det fik jeg rigtig meget ud af, bl.a. låning på en god kop kaffe hos Altmann. Nu mangler jeg bare at finde en rig mand og hans tegnebog B)

Hanne
                        Rancilio Epoca S1
                        Mahlköning Stawert
                        Mazzer Major DR
                        Gene Cafè
                        Gastroback 42609

Comment

Working...
                        X