Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny kværn ... men hvilken?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny kværn ... men hvilken?

Hej

Jeg drømmer om en ny kværn til at erstatte min Rocky. Jeg er rimeligt ny i faget, men det generer mig at min Rocky har en tendens til at danne klumper i den malede kaffe og at meget af kaffen ender alle andre steder end i filterholderen.

At dømme efter hvad der findes af tråde i disse fora vil jeg ikke gå helt galt i byen med en Casadio Macinadosatore Istantaneo (hurra for copy-paste). Men hvorfor skal jeg ikke hellere købe en Mazzer Mini Electronic B? Eller hvad med en Macap M4D/M5D? Sidstnævnte skrives der både meget rosende og meget negativt om? Så vidt jeg lige kan gennemskue koster de alle lige omkring 5000 kr, så det skal ikke være prisen der afgør det.

Det kan jo også være at der er en helt fjerde kværn jeg skulle overveje?

Hvad siger I?

(Med til historien hører vel at jeg har en Silvia, men at jeg kan forstå at det bedst kan betale sig at opgradere kværn før man opgraderer maskine. Jeg vil i givet fald så gerne købe noget der kan gøre mig glad i lidt længere tid end Rocky\'en har gjort.)

Henning

Re:Ny kværn ... men hvilken?

Uden at have den helt store erfaring, tror, og kun tror, jeg at du vil være bedst tjent med en Casadio...

Du kan jo også kigge efter en brugt Mazzer Super Jolly og skifte bladene... Eller hvis du bor i KBH, kan du kigge forbi Dr. Olgasvej, der kan du få en ny, til de penge.
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:
      Eller hvis du bor i KBH, kan du kigge forbi Dr. Olgasvej, der kan du få en ny, til de penge.
      Spændende. Jeg bor nærmest lige rundt om hjørnet. Hvad vil det sige at jeg kan få en ny (hvilken?) der? Og hvad er der?

Henning

Comment

http://www.espressomaskine.dk/

Tag ind og snak med Jørn, eller giv ham et ring. Han har hjulpet mig mange gange!
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Hvis du vil have en doserless kværn er du nok inde på de rigtige modeller og der ville jeg, som BDK også foretrække Casadioen.

Men ellers findes der jo et hav af forskellige proff-kværne, lignende dem på barer, hvor priser ligger på omkring 2000 for en brugt, afhængig af stand. Det er så nok en kværn med doser, men der er meget begrænset eller slet ingen klumpning og sådan en er ligeså holdbar som en gammel mercedes...

Men selve motorhuset er nok også lidt større, så det er selvfølgelig også et spørgsmål om der er andre end en selv i husstanden, som skal leve sammen med ens nye kærlighed...

Om det skal være med eller uden doser er nok ligeså meget et religionsspørgsmål, med fordele og ulemper, jeg gad ihverfald ikke vente 2-3 X den tid en casadio er for at lave et dobbetlshot hvis jeg havde gæster... :laugh:

Comment

Working...
          X