Opslag

Collapse
No announcement yet.

MK Vario eller Compak K3?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MK Vario eller Compak K3?

Hej,

Jeg er nybegynder og overvejer at købe en Oscar + en kværn til omkring 3.000,- Efter at have surfet lidt og læst diverse indlæg, er jeg kommet frem til, at Compak K3 og Mahlkönig Vario er gode bud på kværne.

Hvad er fordele og ulemper ved dem, og hvilken vil I anbefale til en begynder? Er der evt. andre kværne i prisklassen, som jeg bør overveje?

Mange hilsner
    Jakob

Re:MK Vario eller Compak K3?

Hej Jakob og velkommen til EspressoBar

Som du måske allerede har læst herinde, er kværnen virkelig afgørende for, hvor god en espresso man kan komme til at brygge. Derfor dejligt at høre, at du er indstillet på at bruge lidt penge på det.

K3\'eren er en rigtig fornuftig kværn, som jeg selv har overvejet at købe. Vario\'en har jeg ikke hands-on erfaringer med, så den vil jeg ikke udtale mig alt for meget om.

Det vigtigste for dit valg af kværn er at få lov at prøve nogle forskellige kværne og gerne op mod hinanden med samme kaffe, så du kan smage forskellen fra kværn til kværn - og der vil være en forskel! Jeg ved det ikke altid er lige let at komme til, men der er af og til nogle jams hvor folk mødes, så det kunne være en mulighed, hvis du ikke allerede har pengene oppe af lommen.
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Jeg købte en Vario for nogle måneder siden og den står fint sammen med min oscar

Jeg er godt tilfreds og har nogenlunde styr på indstillings mulighederne

Fordelen synes jeg er at den er ret kompakt i størrelse, samt at timerfunktionen virker ret godt.

At den glemmer indstillingerne når strømmen tages fra er et minus
      SCAE certificeret kafferister & medejer af:
      https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
      Cederfeldsgade 18A
      5560 Aarup (Fyn)

Comment

Jeg så en Vario i aktion hos Kleen - den virker rigtig lækker.
        Kværner godt, uden static og så fylder den ikke ret meget.

Den står på min ønskeseddel, når jeg har slidt min Rocky ned :laugh:

Mvh Anders
        - Rancilio Silvia
        - Rancilio Rocky
        (som så mange andre :-) )

Comment

Working...
        X