Opslag

Collapse
No announcement yet.

Tip til brugte kværne

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tip til brugte kværne

Jeg bliver altså nødt til at dele det her inden min bedre halvdel kommer hjem.
    Da jeg kom fra arbejde i dag stod der en pakke fra Frankrig på dørtrinnet. Inden i stod min nye kaffekværn: En San Marco SM90a fra midt i halvfemserne. Moderat kaffenasset og med gammel kaffe i doseren. Men den virkede og altså.. den kostede 25,50 euro + 30 euro i forsendelse. Købt over ebay.fr hvor der vel at mærke jævnligt er kværne til rimelige priser.
    Her er linket til min søgning:
    http://materiel-professionnel.shop.e...=p3286.c0.m282

Nu venter jeg spændt på min carimali combi 2 købt på ebay.de for 100 euro + 105 i forsendelse. Virker den mon?

Hvor jeg dog elsker den globaliserede verden
    La san Marco 85 Practical E
    La san Marco sm 96
    Behmor 1600

Re:Tip til brugte kværne

Det lyder da som et rigtigt godt køb, det ku være man skulle kigge den vej fremover ..

Men det kan være du lige skal finde en omgang nye kværnblade - så burde den jo være så god som ny
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Hej.. Ralph?

Hvordan går det med kværnen? Jeg tumler for tiden med at beslutte mig for hvilken kværn jeg skal kaste mine spareskillinger efter, og er blevt tilbudt sådan en SM90. Problemet er at jeg slet ikke kender kværnen, så jeg kunne godt tænke mig at høre om din \"hands-on\" erfaring.

Peter

Tjek i øvrigt denne mod: http://www.popovic.info/html/lsm_90_umbau.html
      Gaggia Classic
      Gaggia MD58
      Presso Barista 58 mm.

Comment

Hej Peter
        Jeg er ret begejstret. Indtil videre bruger jeg den kun til min stempelkande. Den kværner til en liter på 9-10 s.
        Så er der jo lige det med størrelsen... Den er altså ret stor. For høj til at den kan stå under et underskab og også temmelig mægtig i bredde og dybde.
        Jeg har set en modifikation på kaffeenetz.de, hvor man skærer toppen af hopperen, så den bliver lavere. Det kan godt være at det bliver gjort, hvis jeg da kan finde ud af at skære lige.

Doseren virker solid og i det hele taget er maskinen noget rigtigt kram.
        mvh
        Ralph
        La san Marco 85 Practical E
        La san Marco sm 96
        Behmor 1600

Comment

Working...
        X