Opslag

Collapse
No announcement yet.

Isomac Macinino strejker

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Isomac Macinino strejker

Hej!

Efter 3 års problemfrit kværneri vil maskinen ikke mere. Den siger ikke et kvæk.
    Naturligvis er der et hav af fejlmuligheder, men skulle der være en, som har oplevet noget lignende, kunne det være fint at høre, om problemet blev løst, eller om maskinen røg ud.

Hvor kan man evt. få kværnen efterset/repareret til en fornuftig pris?

Mvh
    Georg
    Vibiemme Domobar
    Gaggia MDF

Re:Isomac Macinino strejker

Hvis den er helt død, kunne det lyde som om, at problemet kunne være strømforsyningen. De kan desvære ofte være det svage punkt i mange elektroniske produkter.

Hvor du kan få den tjekket ved jeg ikke lige på stående fod. Hvor har du købt den?
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Hej Søren!

Tak for svaret. - Jeg har fået den foræret af en god ven, som absolut ikke har forstand på teknik. Maskinen er i sin tid købt i Tyskland.
      Inden jeg selv skiller den ad, vil jeg nok lige få en elektonikmekaniker til at se på den. Måske han har en umiddelbar ide, men jeg har også tippet på strømforsyning, da den er helt død.
      Men der burde inde i maskinen også sidde en slags overbelastningssikring/miniskikring, som kunne være gået, spørgsmålet er blot hvor?
      Der er vel ingen, der har en tegning eller et diagram på sådan en tingest?

Mvh
      Georg
      Vibiemme Domobar
      Gaggia MDF

Comment

Jeg ville da bare skille skidtet af og kigge. Jeg har INGEN forstand på at reparere elektronik, men forleden dag stoppede min støvsuger pludselig med at virke. Uden forventning om at finde problemet skilte jeg den ad, og så straks at én af lodningerne på printkortet var brændt over. Frem med loddekolben, fikse lodningen og teste støvsugeren igen. Og VUPTI, så var den fikset.

Jeg var ret stolt af mig selv. B)

Måske kunne du også være så heldig at problemet er helt åbenlyst, når du åbner kværnen

Od da den har den alder, bryder du jo ikke ligefrem nogle garantier ved at åbne den
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej!

Tak for svarene. Jo, normalt ville jeg også bare gå i krig og skille det hele ad. Nu fik jeg imidlertid den tanke, at Niels i KaffeMekka måske kunne hjælpe, så jeg sendte spørgsmålet til ham.
          Som altid, når man kontakter Niels, kom der omgående svar tilbage. Han vil gerne se på/reparere maskinen. Han forhandler dem rent faktisk og ligger inde med diverse reservedele. Så maskinen skal på rejse til Århus.

Hvis ikke man allerede har en meget fast forhandler, vil jeg varmt anbefale at prøve KaffeMekka og Niels, næste gang, man mangler noget. Servicen er i top, og priserne er meget rimelige. Ved større køb er Niels også god for en forhandling på godt "jysk".

Jeg skal nok lige melde tilbage om udfaldet af eftersyn/reparation. Måske det kunne interessere.

Mvh
          Georg
          Vibiemme Domobar
          Gaggia MDF

Comment

Working...
          X