Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kværn til stempelkande

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kværn til stempelkande

Hej,

Jeg søger en god kværn til stempelkande. Har forsøgt at danne mig et overblik over markedet, men det meste jeg har fundet koncentrerer sig om kværne til espresso. Mit budget ligger nok på max et par tusinde kroner. Har læst lidt godt om Baratza Virtuoso (http://coffeegeek.com/reviews/grinders/baratzavirtuoso), men den synes ikke forhandlet i Danmark?

Re:Kværn til stempelkande

Jeg er synes at et godt bud kunne være Nivona CafeGrano 120 fra KaffeAgenterne. Den findes også under navnet Capresso Infinity Grinder, hvilke også har fået gode anmeldelser på CoffeeGeek.
    Jeg har selv en og er meget tilfreds. Den kværner ensartet og er meget let at rengøre.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Comment

Jeg bruger selv en Zassenhaus håndkværn til alt udover espresso. Jeg har netop anskaffet mig en 3-kups Chemex, og til filter synes jeg der skal kværnes lige lovlig meget! Til stempel er den dog fantastisk, og formalingen er rigtig lækker og konsistent. Jeg bruger den endda til den store stempelkande!

Mht. Baratza-kværnen har jeg set den solgt både ved Intelligentsia og Stumptown, og den er rigtig populær til \"brewed coffee\". Dog har jeg heller ikke set den i Danmark. Desværre.
      Rocket Appartamento (tidl ECM Giotto, Vibiemme Domobar SB)
      Mahlkönig Vario (tidl Mazzer Super Jolly, Ascaso I2)

Comment

Har læst at det tager en del tid at kværne med håndkværn, men er det dobbelt så lang tid eller hvordan? Vil have købt mig en ny i stedet for min gamle Krups
        Den skal bruges til stempel og en gang i mellem filter ;-)

Comment

Velkommen til ..

Nok nærmere 3 gange så lang tid ... en god kværn til stempel og filter kan fåes for et par hundrede mere end hvad en håndkværn koster.

EMOFABRIK - Nok lige vel billig nok

KaffeAgenterne - Kender den ikke kan ikke sige god for den

KaffeMekka - Kender den og kan stå inde for den, den har en god timerfunktion.
          Administrator på EspressoBar
          Nuova Simonelli Appia 1.GR.
          Mazzer Kony Electronic

Comment

Tak for hjælpen, tror jeg springer over håndkværnen.
            Har kigget lidt mere på de forskellige \"kaffesider\" og set Rancilio rocky anbefalet, men kan det betale sig for en nybegynder at give det ekstra for sådan en kontra f.eks. den Bodum til ca. 1000kr?

Comment

H_DK wrote:
              Tak for hjælpen, tror jeg springer over håndkværnen.
              Har kigget lidt mere på de forskellige \"kaffesider\" og set Rancilio rocky anbefalet, men kan det betale sig for en nybegynder at give det ekstra for sådan en kontra f.eks. den Bodum til ca. 1000kr?
              Det helt korte svar er ja.
              Det lidt mere uddybende svar er, du kan sagten nøjes med en Bodum til 1000,- det vil helt sikkert være med til at løfte kaffe oplevelsne i forhold til pre-kværnet kaffe.
              Men når det så er sagt så er det med kaffe kværner, som med så meget andet, man betaler for det man får. En Rocky er mere end dobbelt så dyr som en Bodum, men jeg tør godt våge pelse og sige at jeg også syntes at man minimum får dobelt så meget for pengene.
              Men hvis økonomien er presset er det bestemt ikke nogen skam at købe en Bodum.
              Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

JEg har en Krups gv2x, og den er helt fin til stempel og filter...

den kan evt. købes til en god pris her
                Miss Silvia m. Manometer & PID
                Rocky SD
                Xpressivo Barista stamper
                Behmor 1600

Comment

Working...
                X