Opslag

Collapse
No announcement yet.

Problemer med min nye kværn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med min nye kværn

Hej kaffevenner,

Jeg har netop modtaget min nye Compak K3 Touch kværn, som jeg er vældigt glad for. Men jeg kan simpelthen ikke få den til at virke.

Jeg havde lige en bønnerest, som jeg har hældt på den, sat den på automatisk så den selv dosserer, skruet hopperen fast til kværnen og indstillet den på den fineste indstilling, hvor jeg kan både se, dufte og høre, at den kværner kaffen, men der sker intet - der kommer intet ud.

Hvad gør jeg forkert?

Hjælp! Jeg havde drømt om en lækker kop i aften... ;-)

Mvh Henrik

Re:Problemer med min nye kværn

jeg havde det samme da jeg lige havde fået min kværn, men du skal sætte den serøst meget grovere, før det virker. jeg satte min ca 15-20 takker grovere, før jeg var derhenad
    Dalla Corte Mini Special...
    Mahlkönig K30 Vario'er
    Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

Comment

Silicone flappen inde i tuden kan sommetider holde kaffen tilbage så den klumper sammen.
      Det er noget der kun sker på en ny Compak K3 og er ikke et problem når kværnen først er kommet i brug.

Prøv at skubbe den til side med noget der ikke er spidst/skarpt så kaffen kan komme ud.

Du kan komme til den hvor kaffen skal komme ud, og behøver altså ikke at skille noget ad.

Tillykke med din K3\'er - har selv haft en, og det er en meget stabil kværn.
      /Anders
      Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
      Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
      Hario Siphon
      HotTop 8828B
      Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Nu kom der lidt kaffe ud, jeg prøvede at køre den op på en grovere indstilling og det hjalp, der kom noget ud. Men det er jo alt for groft. Når jeg kører den op i finhed, kommer der ikke noget ud...

Jeg prøvede også lige at skubbe til siliconeflappen. Nu tog kværnen vist lige et stykke med af den...

Skal den bare køre nogle gange før den finder melodien eller...?

Comment

Det kan da ikke passe, at den kun kan male groft...? Skal den bare køre noget tid før man kan benytte de finere indstillinger...?

Comment

Hvis den er for grov, må du indstille den lidt ind.
            Jeg brugte ca 500 gram bønner kun på at justere kværnen
            Dalla Corte Mini Special...
            Mahlkönig K30 Vario'er
            Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

Comment

Problemet er, at der ikke kommer noget ud på de fine indstillinger... Er det bare fordi den skal køre noget kaffe igennem i noget tid indtil den vil/kan det?

Comment

Jeg tror, det er ved at hjælpe på det... Betyder det noget, at der lige røg et lille stykke af silikoneflappen?

Comment

Hmm... det lyder som om du stadig maler meget fint, start lidt for groft, og skyd dig stille og rolig ind så du får nogle gode shots, med en gennemløbstid på ca 25 sekunder.

Mht til \"siliconeflappen\" så har jeg ikke prøvet K3\'eren, og kan derfor ikke hjæpe...
                  Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Gl. tråd om samme

http://www.espressobar.dk/index.php?...id=14435#14435

Oplevede også selv at den stoppede til, men som nævnt forsvandt det med tiden. Kan ikke lige huske en specifik ting, der løste problemet. Tror måske at problemet var størst med mørk ristet kaffe med mere olie på overfladen.

/Dion
                    Izzo Alex Duetto
                    Casadio

Comment

Working...
                    X