Opslag

Collapse
No announcement yet.

Køb af kværn til la Pavoni

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Køb af kværn til la Pavoni

Hej
    Jeg vil lige høre om der er nogle der kan give mig et par gode råd i forbindelse med køb af kaffekværn, der skal male bønner til en La Pavoni Professionel.
    Kværnen må ikke være for stor, da den skal kunne gemmes væk i et skab (siger min kone hmmmmm), den skal kunne male bønnerne således de passer perfekt til min maskine og sidst, men ikke mindst må der gerne være stil over den (hvilket der i min verden også er over Pavonien), i tilfælde af at jeg skulle være heldig af få lov at lade den overnatte på køkkenbordet i ny og næ ;-) ... Om der skal være doser eller ej ved jeg ikke, da dette er min første kværn, og jeg derfor ikke ved vad der er at foretrække. Mit budget ligger på ca 1000 kr (plus/minus) og jeg køber gerne brugt, hvis blot maskinen er i orden.

Nogle der har er bud på min kommende nyerhvervelse?
    La Pavoni Professional
    Ascaso I-Steel
    Reg Barber stamper

Re:Køb af kværn til la Pavoni

Jeg vil mene at du faktisk skal have en La Pavoni kværn.
    Den fylder ikke så meget og er ikke så høj. Min står på en hylde og du kan sagtens få plads til den i et skab.
    Den model jeg tænker på hedder La Pavoni Jolly

ps. Jeg har en du kan overtage? Du har en pm om 2 min
    Dalla Corte Mini Special...
    Mahlkönig K30 Vario'er
    Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

Comment

Måske lidt i overkanten men ... den er effektiv og den er i poleret aluminium.

Ascaso Mini
      Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

Comment

Hej , og tak for jeres besvarelser.
        ascaso\'en ser ellers lækker ud må jeg sige. Er det en fordel eller ulempe at der ikke er doser på, når jeg som oftest blot skal kværne til mellem 2 og 4 skud?
        Kan denne kværn male bønnerne således at den færdige espresso er på højde (eller bedere)med den jeg laver udfra formalede bønner fra diverse kaffehuse, da det jo i sidste ende er det der er afgørende?
        La Pavoni Professional
        Ascaso I-Steel
        Reg Barber stamper

Comment

Det er \"næsten ligemeget med hvilken kværn du vælger.
          Hele ideen med din egen, er at du kan sætte finheden, så den passer til DIN maskine =)
          Det gør det færdigkværnede sjældent
          Dalla Corte Mini Special...
          Mahlkönig K30 Vario'er
          Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

Comment

micko wrote:
            Hej , og tak for jeres besvarelser.
            ascaso\'en ser ellers lækker ud må jeg sige. Er det en fordel eller ulempe at der ikke er doser på, når jeg som oftest blot skal kværne til mellem 2 og 4 skud?
            Man får det optimale resultat ved at kværne til et skud af gangen, så set i det lys gør det ikke noget at der ikke er doser på kværnen.

micko wrote:
            Kan denne kværn male bønnerne således at den færdige espresso er på højde (eller bedere)med den jeg laver udfra formalede bønner fra diverse kaffehuse, da det jo i sidste ende er det der er afgørende?
            Du kan være helt sikker på at du får et markant bedre resultat af at kværen bønnerne selv og at de der med 100% frisk kværnet til hver skud, det ka dog godt ta\' lidt tid at få skudt kværne ind, men når det først er på plads såå..... :P
            Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Må sige at den omtalte kværn ser indbydende ud. Er dog stadig i tvivl, hvilket primært går på om jeg kan kontollere mængden af kaffe jeg skal kværne. Hvordan er det muligt at vide hvor meget 7 eller 14 gram er hver gang. Mener at kunne læse at det er lettere hvis der er timer på kværnen... eller har jeg misfortået noget her?
              La Pavoni Professional
              Ascaso I-Steel
              Reg Barber stamper

Comment

micko wrote:
                Må sige at den omtalte kværn ser indbydende ud. Er dog stadig i tvivl, hvilket primært går på om jeg kan kontollere mængden af kaffe jeg skal kværne. Hvordan er det muligt at vide hvor meget 7 eller 14 gram er hver gang. Mener at kunne læse at det er lettere hvis der er timer på kværnen... eller har jeg misfortået noget her?
                Hmmm .. både og .... du kan for så vidt ikke dosere mængden i gram ved at bruge en timer ... det kræver stadig en løbende justering.

Den bedste metode til at gøre det ensartet, hvor meget du kommer i dit PF er ved at overfylde det og så lave en distribution ... som fx her VIDEO , det du så kan bruge en timer til, er at minimere spildet.
                Mazzer Kony Electronic

Comment

Mht til det kværnede kaffe, så vil jeg gerne være sikker på at den er fin nok til pavonien. Har netop købt en pose malet kaffe (malet så fint som det var muligt i butikkens kværn) og her oplever jeg at vandet løber for hurtigt igennen - også når kaffen stampes meget hårdt. Kan også se at dette malede kaffe er mere grovkornet end den smule jeg har tilbage af malede bønner fra østerlands thehus i Kbh, der har malet kaffen således det passer til pavonien. er der nogen de rhar prøvet at kværne kaffe på ascaso\'en og efterfølgendebrugt det i en la pavoni professionel?
                  La Pavoni Professional
                  Ascaso I-Steel
                  Reg Barber stamper

Comment

micko wrote:
                    Mht til det kværnede kaffe, så vil jeg gerne være sikker på at den er fin nok til pavonien. Har netop købt en pose malet kaffe (malet så fint som det var muligt i butikkens kværn) og her oplever jeg at vandet løber for hurtigt igennen - også når kaffen stampes meget hårdt. Kan også se at dette malede kaffe er mere grovkornet end den smule jeg har tilbage af malede bønner fra østerlands thehus i Kbh, der har malet kaffen således det passer til pavonien. er der nogen de rhar prøvet at kværne kaffe på ascaso\'en og efterfølgendebrugt det i en la pavoni professionel?
                    Du behøver ikke være urolig for om Ascaso\'en kværner for groft, Ascasoen kan kværne så fint at den nemt stopper din kære la Pavoni og resultat med frisk kværnet kaffe vil maed garati klart overgå det med pre-kværnet kaffe
                    Michael EPO Rasmussen

Comment

tak for jeres hjælp. Nu venter jeg bare på at det blinker med på tal på kontoen ... ellers må jeg jo sætte filter i mine briller og bilde konen ind at jeg handlede i god tro B)
                      La Pavoni Professional
                      Ascaso I-Steel
                      Reg Barber stamper

Comment

Jeg er nu ved at være klar til at købe min kværn, men hælder i øjeblikket mest til at smide lidt ekstra i og invisterer i en ascaso i-steel i stedet for en i-mini ... indevendiger eller accept modtages gerne ;-)
                        La Pavoni Professional
                        Ascaso I-Steel
                        Reg Barber stamper

Comment

Der er kun designet til forskel. Kværndelen er det samme.
                          La Marzocco GS/3 AV
                          Mahlkönig K30 Vario
                          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                          La Pavoni Professional
                          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                          BLOG

Comment

Sonne wrote:
                            Der er kun designet til forskel. Kværndelen er det samme.
                            Er du 100% sikker på det?
                            Er det ikke noget med at mini\'en har 38mm koniske knive og steel\'en har 54mm flade??
                            Eller er det mig der husker helt galt?! (hvilket bestemt ikke vil være første gang inch
                            Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
                              Er det ikke noget med at mini\'en har 38mm koniske knive og steel\'en har 54mm flade??
                              Korrekt ..
                              Mazzer Kony Electronic

Comment

Working...
                              X