Opslag

Collapse
No announcement yet.

ny kværn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ny kværn

lidt input fra jer plz :-)

har 3000 vil have ny kværn

1. grind on demand
    2. dozzer løs
    3. kværner direkte ned i portafilteret

må gerne være brugt
    La Spaziale Vivaldi 2
    Mazzer Super Jolly
    Troll tamper
    Bullet R1

Re:ny kværn

Casadio eller Mazzer mini electronic. Alternativt Compak K3.
    David Sarinelli

Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

Giesen W1 m. Artisan connection
    Bullet R1 2.0 IBTS
    La Marzocco Linea Classic AV 1
    Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
    Profitec Pro500
    La Pavoni Professional
    ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
    Niche Zero single dosing conical burrs
    DIP DK-40 Bulk

Masser af SSP burrs!

www.espresso-systems.dk

Comment

davidsarinelli wrote:
      +1 til mazzer!
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

+1 casadio
        Mazzer Mini Electronic A
        TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
        Gene Café kafferister
        Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
        Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Tja... jeg ville købe den, som kværner kaffen så den smager bedst i min mund. Om det er en Mazzer eller en Casadio ved jeg ikke.

Der er tidligere skrevet lidt om et forsøg vi lavede oppe ved Dion med en Casadio og en K3 op mod hinanden. Kaffen smagte forskelligt (alle andre parametre var holdt konstant, så vi målte kun på kværn)alt efter om den var kværnet på Casadioen eller K3\'eren. Konklusionen blev, at der ikke var en vi kunne sige var bedre end den anden - men de gav forskellige resultater.

Der kan være andre årsager til, at man lige vælger en bestemt kværn, så.... tja...

Jeg tror godt jeg kan love jer, at der kommer nogle tests på kværne her i løbet af foråret/sommeren og nogle rigtig spændende artikler i den forbindelse...
          Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Jeg stemmer helt sikkert på mazzer!
            go jagt
            Rocket Giotto
            Mazzer mini model A

Comment

Søren Wolder wrote:
              Tja... jeg ville købe den, som kværner kaffen så den smager bedst i min mund. Om det er en Mazzer eller en Casadio ved jeg ikke.

Der er tidligere skrevet lidt om et forsøg vi lavede oppe ved Dion med en Casadio og en K3 op mod hinanden. Kaffen smagte forskelligt (alle andre parametre var holdt konstant, så vi målte kun på kværn)alt efter om den var kværnet på Casadioen eller K3\'eren. Konklusionen blev, at der ikke var en vi kunne sige var bedre end den anden - men de gav forskellige resultater.

Der kan være andre årsager til, at man lige vælger en bestemt kværn, så.... tja...

Jeg tror godt jeg kan love jer, at der kommer nogle tests på kværne her i løbet af foråret/sommeren og nogle rigtig spændende artikler i den forbindelse...
              kan ikke se link
              1.Plads ved DM i Hjemmebarista 2011

ordbillde

Rancilio Epoca E1
              Fiorenzato T80

Comment

dr.kaffeberg1 wrote:
                Søren Wolder wrote:

kan ikke se link
                Sorry... det skulle ikke være et link men en understregning...
                Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Working...
                X