Opslag

Collapse
No announcement yet.

Casadio??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Casadio??

Er der nogen (evt MoBak ) der ved hvor man kan få finger i en Casadio kværn,
    Jeg ar forelsket mig i en MOKABIX CONICO, men jeg kan ikke lge finde en forhandler

Post edited by: EPO, at: 2007/12/12 22:24
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:Casadio??

Whoa, den er jo huge - Hvor meget kaffe drikker du?! :-D
    Du kunne prøve deres hjemmeside Der er telefon og email
    Sort som en panter, sort som slanter
    Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
    Sort som piloten I en Tie Fighter
    Sort som pletterne på Pongo
    Sort som alle andre end Tintin I Congo
    Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Jeg har købt min at Teemu, som har købt den i Tyskland. Casadio gør sig rigtig godt på det Tyske marked. Hvis du kan lidt tysk, så tjek kaffee-netz.de og find en fyr der hedder Marcus (mener jeg). Han sælger dem
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

ordo.dk wrote:
        Whoa, den er jo huge - Hvor meget kaffe drikker du?! :-D
        Du kunne prøve deres hjemmeside Der er telefon og email
        Jeg drikker alt for meget kaffe, hvis man da kan det :whistle:, men jeg havde egentlig kigget lidt på Compak K-10 WBC, men så, så jeg Casadio'en på en tysklands tur. den er super cool!! og efter min mening noget pænere end Compak'en

Post edited by: EPO, at: 2007/12/12 22:26
        Michael EPO Rasmussen

Comment

Du får lige en PM med Marcus Baetz' e-mail.

APK
          La Marzocco GS/3
          Casadio Istantaneo
          Gene Café
          Aeropress
          Hario V60

Comment

tusind tak for hjælpen!!
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Lidt OT og alligevel ikke. Hvordan gik det med din Istantaneo, APK?

Det var måske rart for EPO at høre hvorvidt man kan forvente god service hvis man vælger at handle hos Marcus (og jeg vil gerne høre om selve sagen )

La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter

Comment

Jeg har lige snakket med Marcus i tlf, han virker godt nok som en ualmindelig sympatisk tysker B) men derfor vil jeg da gerne høre hvordan din erfaring med han har værret
                Michael EPO Rasmussen

Comment

Jeg havde - som vist nævnt andetsteds - nogle problemer med min Istantaneo i starten. Det viste sig heldigvis at være en feature og ikke en fejl. De havde bare glemt at beskrive det i "manualen".

I den situation var der ingen problemer med at få hjælp fra Marcus via mail. Han kom med et par løsningsforslag og da de ikke virkede kontaktede han straks Casadio direkte for at finde en løsning.

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

Comment

Hvad med kvaliteten af casadio's kværne generelt?? er den iorden, det er jo trods alt italiens ikke fordi det nødvendigvis er en dårlig ting men :whistle:
                    Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
                      Hvad med kvaliteten af casadio's kværne generelt?? er den iorden, det er jo trods alt italiens ikke fordi det nødvendigvis er en dårlig ting men :whistle:
                      Jeg må indrømme at jeg er lidt skizofren på dét spørgsmål. Du har helt klart en pointe med "det er jo trods alt italiensk" (samme pointe har været nævnt tidligere af en Giotto ejer herinde). Mit klare indtryk er, at alt dét, der har direkte indflydelse på kvaliteten af selve formalingen er 100% i orden. Det virker bundsolidt og som jeg har beskrevet, fejler kvaliteten af bønner bestemt ikke noget efter en tur igennem denne kværn.

Noget helt andet er indpakningen. Casadio kunne bestemt godt have gjort noget mere ud af kværnens finish. Det er i dårlig plastikkvalitet - som der ikke er gjort det store for at få til at passe godt sammen, så man får pæne samlinger osv. På lidt længere afstand er den egentlig ganske ok, synes jeg. Det irriterede mig en del i starten, men nu er jeg mest fokuseret på, at det er en supergod kværn.

Nu kan jeg se, at den kværn du kigger på er i noget metalfinish, så det kan jo være, de har gjort noget mere ud af det på dén.

I øvrigt er selve kværnmekanismen (knive, motor, slidske) helt adskilt fra kabinettet. På denne måde undgår man statisk elektricitet fra plastik og strømkomponenter)

La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                        Lidt OT og alligevel ikke. Hvordan gik det med din Istantaneo, APK?

Det var måske rart for EPO at høre hvorvidt man kan forvente god service hvis man vælger at handle hos Marcus (og jeg vil gerne høre om selve sagen )
                        Det går meget bedre. Via ham jeg købte/køber den af (er i sidste testfase inden jeg beslutter om jeg beholder den), fik jeg nogen tips fra Marcus til hvad der kunne være galt. Det viste sig at der lå meget meget fint malet kaffe meget meget tæt pakket i det kammer (sidste stop før kaffen ryger ned i portafilteret) som du viser i dine billeder i en anden tråd, og det har formentlig påvirket muligheden for at justere formalingsgraden. Nu fungerer den i og for sig fint, men jeg vil gerne lige checke om det før nævnte kammer nu er nogenlunde frit for malet kaffe mellem hver "tur".

Min foreløbige konklusion: God kværn, nem i daglig brug, latterlig "build quality" når det kommer til "indpakningen". Men vigtigst af alt: Jeg synes faktisk godt at jeg kan mærke en forbedring i smag på kaffen i forhold til min Macap M4 (som iøvrigt er en fremragende kværn - som måske snart sættes til salg her på siden...B) )

APK
                        La Marzocco GS/3
                        Casadio Istantaneo
                        Gene Café
                        Aeropress
                        Hario V60

Comment

Working...
                        X