Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hjælp til køb af kværn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjælp til køb af kværn

Hej,

Grøn studerende bønne her.
    Da jeg for et par år siden begyndte at finde god kaffe interessant, valgte jeg at købe en Sage Barista Express for at finde ud af om kaffebrygning i huset var noget for mig - uden at det skulle koste og fylde alt for meget. Nu hvor jeg har fundet ud af, at god kaffe i huset er noget for mig (yay!), vil jeg gerne opgradere mit udstyr.

Af hvad jeg har kunne læse mig frem til herpå de de forskellige fora er, at en kværn betyder mere end man tror som nybegynder. Tanken er derfor at jeg gerne vil købe en god ("fremtidssikret") kværn til espressobønner (mellem- til mørkristet er mine foretrækkende), og så benytte Sage's indbyggede kværn til min kærestes lidt lysere bønner. I fremtiden, når økonomien tillader lidt mere, vil jeg så opgradere selve espressomaskinen og beholde kværnen dertil.

En del herinde har nævnt ECM som et godt mærke, samt Baratza, hvorfor jeg har kigget lidt på dem.
    Kværne i forskellige prisniveauer jeg selv har kigget på er: ECM S-Automatik/manuale 64, Eureka Specialita, Baratza Sette 270Wi (ved sidstnævnte skræmmer folks klager over lydniveauet mig en del / er der nogen der har erfaring hermed?).

Jeg ønsker en 2nd opinion før køb af en god kværn med et budget på max. "ca. 5.000 kr.". (Da jeg har en del familie i Tyskland, vil tyske priser også kunne være aktuelle)

På forhånd tak!

Har du overvejet en singledose-kværn? Den kan til dels løse "problemet" med at du og din kæreste kører med forskellige bønner. Jeg er selv ret glad for min Niche Zero, men Eureka er også lige kommet med en ny, der ser ret interessant ud.
    ECM Synchronika og Niche Zero.

Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

Comment

Oprindeligt indsendt af LM17 Se indlæg
      Har du overvejet en singledose-kværn? Den kan til dels løse "problemet" med at du og din kæreste kører med forskellige bønner. Jeg er selv ret glad for min Niche Zero, men Eureka er også lige kommet med en ny, der ser ret interessant ud.
      Tak for svar!

Jeg har godt kigget på Niche Zero, bl.a. pga. lav retention, som folk generelt mener man skal kigge på.
      Dog virker den udsolgt de fleste steder / fruen er ikke super glad for dens design (selvom det ikke er 1.prio / et krav).

Eureka Oro'en kigger jeg lige på! Hvilke parametre vil du mene man kan kigge på, siden du siger den ser interessant ud?

Comment

Working...
      X