Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny kværn - anbefalinger

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny kværn - anbefalinger

Hejsa

jeg har været væk fra kværn scenen længe men skal nok til at have nyt.

Jeg har en 10 år gammel k30 som jeg sælger videre med mit gamle setup. Og så skal der nyt ind på køkkenbordet. Jeg har altid været glad for den og jeg kunne da såmænd godt fortsætte med samme kværn, men hvad siger folket her på ebar? Er der noget jeg har misset på 10 år? hvad ville I købe og hvorfor?

Var tæt på at springe på en brugt mythos for nogle år siden, men den røg for næsen af mig. Ellers har jeg ikke rigtig fulgt med

Mit budget er 10-12k - køber gerne brugt og godt.
    jeg brygger mest mellem til lysristet.
    Maskinen er en Dalla Corte Mina

Hvad er status på kværne fra Sydkoreanske Ozik ? Kom de aldrig ud af starthullerne ? Men ellers er der jo Option-O og deres Lagom kværne. Deres P64 har været fint beskrevet, men deres P100 har vist ikke været omtalt her i DK...?

Jeg hører også gerne hvad den nyeste status og de nyeste anbefalinger er :-)

Comment

Hej Kamadojoe.

Jeg overvejer at opgradere min Mahlkönig e65 GBW, eneste udfordring er at den står på en puqpress der gerne skulle med i handlen, og så kommer vi lidt over dit budget.
      Vil påpege at eneste grund til at jeg overvejer at opgradere er at e80 er kommet som GBW Det er en supr sprød kværn.

Giv lyd hvis det er noget vi skal tale om.
      Wega MiniNova
      Mahlkönig K30
      Moccamaster
      Santos #4
      AeroPress
      Bodum Vakuum Brygger

Comment

Working...
      X