Faldt over denne kværn, hvis nogen er interesseret...
Faldt over denne kværn, hvis nogen er interesseret... Jeg kan ikke lige se hvad det er for en - Men det ligner da en prof
Sort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Re:Faldt over denne kværn, hvis nogen er interesseret...
Det' nemlig rigtig. Jeg har arbejdet på sådan en Faema tidligere og det er en OK kværn, men intet fantastisk. Der er lidt for store hak mellem hvert trin i indstillingen, synes jeg. Du skal nok også regne med et sæt nye knive, når den nu er brugt. Den har flade knive, som jeg husker vi måtte skifte ret ofte for at have en god kvalitet. Og tamperen foran bø tages af. En af mine venner lavede faktisk en ny bund til den tamper i aluminium, som vi afprøvede. Det var dengang i de tidligere dage, hvor man troede det måske var løsningen :laugh:
Men hvis man kan få den billigt og den har malet bønner og ikke bønder :blink: er det da et OK køb.
Yes, det er en Faema MPN - men der er to MPN varianter, MPN A og MPN S hvor S-modellen er med koniske knive begge er dog min 54mm men rated til hhv 7,2 og 12 kg pr time Hvis man kan presse prisen med på f.eks. 1000 så er det da et ret godt tilbud, når der nu lige er skiftet knive på :-)
Men måske man ikke skulle støtte dem - De har nok ikke været brugt til Max Havelar eller Fair Trade bønner - I hvert tilfælde ikke hvis de har kværnet bønderne - stakler!
Comment