Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hjælp til I-2 Kværn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjælp til I-2 Kværn

Ny tråd

Jeg kan ikke finde ud af at sætte beholderen på maskinen således, at den sidder ordenlig fast. Her er et par billeder af problemet:

Jeg har forsøgt på de sidste par billeder at vise hvor meget den rykker sig. På nr2 kan man se et hul i \"røret\" der skal sættes i selve maskinen, men jeg aner ikke hvor den det passer... hjææælp
    Udstyr
    Rancilio Silvia
    Mahlkönig Vario

Re:Hjælp til I-2 Kværn

Sår\'n et hul(billed 2) har jeg ikke i min ... min kunne rykkes 1cm frem og tilbage, målt i toppen .. for mig er det ikke noget problem ... tragtens bund(billed 1) er heller ikke helt i center på min
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Jeg følte mig lige tvunget til at hive linealen frem. Den kan vrikkes 1½ cm i toppen. Skal jeg bare lade være med at tage mig af det? Jeg har ikke turdet at bruge den endnu - men jeg skal måske bare kaste mig ud i det?
      Udstyr
      Rancilio Silvia
      Mahlkönig Vario

Comment

Ja for hulen ... prøv ... tror ikke der er noget problem ... udover at du har fået en god kværn til billige penge ... derfor den lidt Italienske samlekvalitet ... :whistle:
        Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
          ... derfor den lidt Italienske samlekvalitet ... :whistle:
          Den er nu altså spansk, men det ændre jo selvfølgelig ikke pointen
          Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Lidt at kigge på ...

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
            Mazzer Kony Electronic

Comment

EPO wrote:
              ChrZacho wrote:
              ... derfor den lidt Italienske samlekvalitet ... :whistle:
              Den er nu altså spansk, men det ændre jo selvfølgelig ikke pointen
              :blush:
              Mazzer Kony Electronic

Comment

Hej

Beholderen på min, kunne finde på at dreje med, når der ikke var ret mange bønner tilbage. Problemet er løst ved at komme lidt teflontape rundt om det stykke der skal ned i kværnen.

Problemet med denne løsning er, når beholderen skal gøres ren, så skal der nyt tape på bagefter.

Ellers virker det fint. beholderen drejer ikke med mere og den vrikker ikke så meget.

Hvis du gerne vil have et billede kan jeg tage et når jeg kommer hjem.
                Rusbjerg

Rancilio Silvia
                Mahlkönig Vario
                Innova I-2
                Rusbjerg tamper model II
                Rister: Gene Cafe

Comment

Min gør det samme - drejer og vrikker lidt når den kværner. Det lader dog ikke til det er noget problem, så jeg accepterer det som en del af charmen - og efter alt for mange prøveshots i forsøg på at finde den rigtige indstilling på kværnen er jeg nu begyndt at producere nogle rigtig rigtig fine shots
                  Udstyr
                  Rancilio Silvia
                  Mahlkönig Vario

Comment

Nice ...
                    Mazzer Kony Electronic

Comment

Hidtil, når jeg har rengjort min Ascaso I-2 har jeg blot børstet, støvsuget og brugt Grindz, men jeg har på fornemmelsen, at det ikke helt er tilstrækkeligt - at jeg bør skille kværnen ad så jeg kan lave en mere grundig rengøring.

Jeg er meget påpasselig med den slags, da min frygt for at ødelægger noget er retfærdiggjort af min manglende fingerfærdighed :blush: :P

Jeg efterlyser derfor en grov beskrivelse af hvordan og hvor meget man bør skille den ad - og evt hvad jeg lige skal tænke på, som jeg ikke selv er opmærksom på.
                      Udstyr
                      Rancilio Silvia
                      Mahlkönig Vario

Comment

Working...
                      X