Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hurtig kværn - Casadio Instantaneo

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hurtig kværn - Casadio Instantaneo

Jeg fandt lige denne video, hvor en Casadio ejer har testet med sin kværn ved at lægge et lod ovenpå bønnerne. På den måde øger han kværnhastigheden fra 14 gr. på 5,6 sek til 12 gr. på 2,8 sek. Det er et rimelig hurtigt kværnet doubleshot :huh: :blink: Jeg skal vist til at teste lidt. Prøv at tjekke her:

{youtube}rxn9byKk8jU{/youtube}
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Hurtig kværn - Casadio Instantaneo

damm det går hurtigt!!! det er måske ikke så kønt men med den hastighed kan man godt leve med det
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

ok det går hurtigt!!
      Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

EPO wrote:
        damm det går hurtigt!!! det er måske ikke så kønt men med den hastighed kan man godt leve med det
        Præcis og der er jo ingen der siger at man absolut SKAL bruge et gammel rustent lod :silly: Hvis det virker og ikke går ud over kværn kvaliteten, skal jeg da bare have lavet en fin lille cylinder i rustfri stål, som lige passer ned i studsen til bønnebeholderen.

En anden fordel er, at man kan køre med lav bønnebeholdning, hvilket er rart, når man som jeg altid har flere forskellige blends til at ligge, som man gerne vil skifte imellem.

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

det bliver spændende og høre om hvordan kvaliteten er, glæder mig også til at se din, meget mere stilfulde version
          Michael EPO Rasmussen

Comment

Det var godt nok tjept... det må jeg sige, og hvis det ikke går ud over distributionen, så kan man vel ikke forlange mere :-)
            Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
            Østerbro

La Marzocco GS3
            Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Glæder mig også til at se din version MoBak. Husk at tænke ind i designet, at du skal kunne få loddet op igen nemt uden at skulle afmontere hobben.
              Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Søren Wolder wrote:
                Glæder mig også til at se din version MoBak. Husk at tænke ind i designet, at du skal kunne få loddet op igen nemt uden at skulle afmontere hobben.
                Nu har jeg jo desværre ikke lige en drejebænk stående (eller evnerne til at bruge den), men jeg forestiller mig at hopperen ikke skal bruges. I stedet skal studsen som hopperen sidder i forlænges med et rør, der passer ned i. Dette rør skal være i metal eller noget sort plast af en art og være 5-10 cm højt. Så skal der være et \"stempel\" i rustfrit stål, der passer ned i røret. Men jeg skal nok teste med noget mere simpelt inden, jeg laver den store forkromede løsning. Desværre er mine tampers lige 2-3 cm for store i diameter :angry:

Er der i øvrigt nogle, som kan se min opbygning for sig, og som ville være i stand til at udføre den? Forlængerrøret kunne evt undværes til en start, da der kan være bønner i studsen til 2 dobbeltshots.

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

jeg kan sagtens se din idé for mig, men om jeg ville værre markant bedre end dig til at udføre den ved jeg ikke men jeg vil da godt gøre et forsøg har du nogel mål på studsen?
                  Michael EPO Rasmussen

Comment

Skal \"konstruktionen\" være i plast eller metal?
                    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                    Østerbro

La Marzocco GS3
                    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

EPO wrote:
                      jeg kan sagtens se din idé for mig, men om jeg ville værre markant bedre end dig til at udføre den ved jeg ikke men jeg vil da godt gøre et forsøg har du nogel mål på studsen?
                      Har du adgang til værktøj og materialer til den slags? I så fald vil jeg da lige få fat i en skydelære og tegne en tegning med mål på. Hvis du kan give et prisoverslag inden du går i gang vil det være super

Jeg har en svoger, som også er ret fingernem, så måske er det også en mulighed for at han kan fikse det

La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                        EPO wrote:
                        Har du adgang til værktøj og materialer til den slags? I så fald vil jeg da lige få fat i en skydelære og tegne en tegning med mål på. Hvis du kan give et prisoverslag inden du går i gang vil det være super

Jeg har en svoger, som også er ret fingernem, så måske er det også en mulighed for at han kan fikse det
                        Ja jeg har adgang til både værktøj og materialer, tror ikke det vil koste alverden men hvis du her nogel mål skal jeg nok kigge på det
                        Michael EPO Rasmussen

Comment

Hvis der \"kun\" er tale om en studs forlænger i sort plast samt et lod som passer ned i studsen, så koster materialerne ikke noget, andet end en kop kaffe eller to når den skal afprøves
                          Michael EPO Rasmussen

Comment

Hobzon wrote:
                            Skal \"konstruktionen\" være i plast eller metal?
                            Røret kan være sort plast, plexiglas eller metal. Så længe det er stift og rimelig pænt. Loddet skal jo veje godt til, så det skal vel være noget rustfri eller hærdet stål?

La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter

Comment

EPO wrote:
                              Hvis der \"kun\" er tale om en studs forlænger i sort plast samt et lod som passer ned i studsen, så koster materialerne ikke noget, andet end en kop kaffe eller to når den skal afprøves
                              Det lyder fedt. Jeg får det lige måle op - sikkert i den kommende weekend

La Marzocco GS/3
                              Baratza Forté
                              Bestmax filter

Comment

Working...
                              X