Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kværn og klumper

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MoBak
    replied
    Re:Kværn og klumper

EPO wrote:
    Jeg er kun lidt missundelig på din Casadio jeg begynder og syntes bedre og bedre om den. Jeg har nu ikke kværn udskiftning i tankerne lige iøjeblikket, men jeg på den anden sidde heller ikke sikker på at K10\'er en en keeper
    Jeg har i hvert fald kun rosende ord om den - jaja, udseendet er ikke i topklasse. Jeg forstår ikke, hvorfor der ikke er nogen danske forhandlere der tager den hjem... Måske bliver den for dyr, jeg ved det ikke

Leave a comment:

• EPO
    replied

MoBak wrote:
    EPO wrote:
    Jeg kan kun sige at jeg er enig med MoBak!!!
    Hvis man vil værre fri for klumperri så kan man jo anskaffe sig en kvæn med doser, jeg er godt nok ikke senv den store fan af kværne med doser (selv om jeg er ved at vende mig til det) men man kan ikke anklage dem for at klumpe
    Jeg er heller ikke så vild med doser. Efter min mening er den bedst egnet i et café miljø og ikke særligt egnet til hjemme-baristaen.

Men jeg er rigtig tilfreds med min Casadio, som slet ikke klumper. Jeg behøver stort set ikke røre kaffen efter den er kværnet - hvis ellers mændgen fra timeren passer. Så er det bare at stampe den. Det er dejligt ukompliceret og det gør det nemt at lave et godt resultat hver gang.
    Jeg er kun lidt missundelig på din Casadio jeg begynder og syntes bedre og bedre om den. Jeg har nu ikke kværn udskiftning i tankerne lige iøjeblikket, men jeg på den anden sidde heller ikke sikker på at K10\'er en en keeper

Leave a comment:

• MoBak
    replied

EPO wrote:
    Hvis man vil værre fri for klumperri så kan man jo anskaffe sig en kvæn med doser, jeg er godt nok ikke senv den store fan af kværne med doser (selv om jeg er ved at vende mig til det) men man kan ikke anklage dem for at klumpe
    Jeg er heller ikke så vild med doser. Efter min mening er den bedst egnet i et café miljø og ikke særligt egnet til hjemme-baristaen.

Men jeg er rigtig tilfreds med min Casadio, som slet ikke klumper. Jeg behøver stort set ikke røre kaffen efter den er kværnet - hvis ellers mændgen fra timeren passer. Så er det bare at stampe den. Det er dejligt ukompliceret og det gør det nemt at lave et godt resultat hver gang.

Leave a comment:

• EPO
    replied

Leave a comment:

• MoBak
    replied

Efter min mening er det det næstvigtigste kriterium. Det vigtigste er dog ensartetheden af det kværnede kaffe, da du selvfølgelig ikke kan gøre noget ved dette efterfølgende, som du kan med klumpningen (WDT eller lignende).

Leave a comment:

• Wolff
    started a topic Kværn og klumper

Kværn og klumper

Nu har jeg selv en Rocky kværn som også klumper lidt , men kunne godt tænke mig og vide hvor meget i tillæger det værdi/kriterie når kværnen klumper lidt? kan se der er dyre kværne(4-5000) end rocky der også klumper lidt.Bruger i det som kriterie når i skulle vælge en anden kværn , eller betyder det ikke så meget i sidste ende? jeg ved luftfugtighed etc. kan spille ind når det klumper lidt, men hvis man ser bort fra det.
Working...
X