Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kværn ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kværn ?

Hej,

Som i sikkert har læst søger ejg efter en kværn til min Silvia maskine, budgettet er desværre ikke så stort.

nogen der ved om denne kværn er noget værd:

eller hvad med denne

På forhånd tak for hjælpen ..

// Lars
    Med venlig hilsen

Lars Ravnholdt Frederiksen

- Izzo Vivi PID IV
    - Mito istantaneo 75
    - BestMax filter

Re:Kværn ?

lars.frederiksen wrote:
    Hej,

Som i sikkert har læst søger ejg efter en kværn til min Silvia maskine, budgettet er desværre ikke så stort.

nogen der ved om denne kværn er noget værd:

eller hvad med denne

På forhånd tak for hjælpen ..

// Lars
    Hej Lars,

Jeg ville klart vælge sidstnævnte. Denne anbefaling baserer jeg på følgende kriterier:

[ul][li]MDF\'en er med doser. Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg (og mange andre) mener ikke at det er optimalt med doser til hjemmebrug.[/li][/ul]
    [ul][li]Jeg kender Ascasoen, som er en glimrende espressokværn - selvom den er lidt langsom og støjer noget. Det vigtigste - nemlig formalingskvaliteten - er i høj klasse i til prisen, og hastigheden og støjniveauet er tilsvarende for andre kværne i samme prisklasse.[/li][/ul]
    [ul][li]Det er en dansk velrenommeret forhandler, hvor servicen er i top. Det er elektronik og mekanik vi har med at gøre, så der kan opstå problemer. Så er det rart, at forhandleren er tæt på og før har vist velvilje til at hjælpe.[/li][/ul]
    [ul][li]Det er et rigtig godt tilbud, der er på Ascasoen. Kaffe-Agenterne skriver \"Spar 500\", men kunne lige så godt skrive \"spar 900\", for flere andre steder koster denne kværn 2500,-[/li][/ul]
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej,

Har fået et tilbud på denne kværn:

Shop our curated selection of High-End Industrial & Commercial Coffee Grinders from Superior Brands like Ceado, Bunn, Eureka, & more! Free Shipping over $50.

2000,- for en kværn fra 2006

Er det et godt køb ?

// Lars
      Med venlig hilsen

- Izzo Vivi PID IV
      - Mito istantaneo 75
      - BestMax filter

Comment

lars.frederiksen wrote:
        Hej,

Shop our curated selection of High-End Industrial & Commercial Coffee Grinders from Superior Brands like Ceado, Bunn, Eureka, & more! Free Shipping over $50.

Er det et godt køb ?

// Lars
        Den kender jeg slet ikke, så det ved jeg desværre ikke. Er det en brugt, eller en ny som har stået på lager siden 2006?

Er prisen inkl. forsendelse? Og husk, at manden i det sorte tøj, måske står ved grænsen og lægger en ekstra bon i kassen på 25% af værdien + PostDk\'s opkrævningsgebyr på kr. 130 (tror jeg det er steget til). Det er lidt et lotteri, for med lidt held slipper du for ovenstående ekstrabetaling.
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Mener det er Shotmaker der har sådan en kværn - og den er rigtig god. Skriv evt. en PB til ham, hvis ikke han ser det her!
          Vibiemme Domobar Inox
          Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

lars.frederiksen wrote:
            Hej,

Er det et godt køb ?

// Lars
            @ Brownie: Shotmaker ser alt :P

Hvis den er ny og du slipper for told og den slags er det et rigigt godt køb og skulle du betale moms, så er det \"bare\" et godt køb.

Nyprisen i dk (2006) var vist nok 3200,- så hvis den er brugt er prisen måske lige i overkanten men hvis den er velholdt så er det ok ( jeg ville hellere købe en brugt Macap til 2000,- end stort set hvilken som helst anden ny til 2000,-)

/Peter
            Rancilio Silvia - PID
            Macap MC4 Stepless
            Behmor 1600
            Xpressivo Presso Barista

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

Comment

MoBak wrote:
              lars.frederiksen wrote:
              Hej,

Er det et godt køb ?

// Lars
              Den kender jeg slet ikke, så det ved jeg desværre ikke. Er det en brugt, eller en ny som har stået på lager siden 2006?

Er prisen inkl. forsendelse? Og husk, at manden i det sorte tøj, måske står ved grænsen og lægger en ekstra bon i kassen på 25% af værdien + PostDk\'s opkrævningsgebyr på kr. 130 (tror jeg det er steget til). Det er lidt et lotteri, for med lidt held slipper du for ovenstående ekstrabetaling.
              Fra USA? Ja, plus lige told og ekspeditionsgebyr! ;P
              Sort som en panter, sort som slanter
              Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
              Sort som piloten I en Tie Fighter
              Sort som pletterne på Pongo
              Sort som alle andre end Tintin I Congo
              Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Hej,

Den kværn jeg har fået tilbudt er brugt (fra 2006) og befinder sig i DK, er 2000,-for sådan en kværn stadig et godt køb ?

// Lars
                Med venlig hilsen

- Izzo Vivi PID IV
                - Mito istantaneo 75
                - BestMax filter

Comment

Joh, hvis kværnknivene er skarpe er det ok - Nyprisen for den er over 3500,-
                  Sort som en panter, sort som slanter
                  Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                  Sort som piloten I en Tie Fighter
                  Sort som pletterne på Pongo
                  Sort som alle andre end Tintin I Congo
                  Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

lars.frederiksen wrote:
                    Hej,

Den kværn jeg har fået tilbudt er brugt (fra 2006) og befinder sig i DK, er 2000,-for sådan en kværn stadig et godt køb ?

// Lars
                    Hej Lars,

Min er fra december 2006 og selvom den har kørt stort set dagligt er der ingen slid at se på kværnbladene.

Så hvis den ikke har været brugt professionelt (mange kopper dagligt - Café eller lign) så er det et godt køb (og ellers koster et sæt kværnblade ca 30 $)
                    Rancilio Silvia - PID
                    Macap MC4 Stepless
                    Behmor 1600
                    Xpressivo Presso Barista

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

Comment

Working...
                    X