Opslag

Collapse
No announcement yet.

Zassenhaus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Zassenhaus

Hej folkens

Jeg er netop blevet den forventningsfulde ejer af en Victoria Arduino espressomaskine. Da budgettet er lidt lavt til flere investeringer kunne jeg vildt godt tænke mig en Zassenhaus manuel espressokværn (har læst mange reviews af den og den skulle efter sigende være rigtig god, især prisen taget i betragtning).

Er der nogen af jer herinde der ved hvor på nettet jeg kan købe sådan en kværn. Jeg har søgt en del på google uden held...

På forhånd tak
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Re:Zassenhaus

Hej Skurken,

Velkommen til EspressoBar.

Moccashop har zassenhaus kværne: http://moccashop.dk/group.asp?group=20&sub=20
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej MoBak

Hold da kæft, det må siges at være hurtig hjælp! Mange tak for svaret!

Jeg er sikker på at jeg nok skal blive glad for at være bruger herinde... har i hvert fald siddet og læst tråde det meste af formiddagen nu Masser af god læsning må man sige.
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Velbekomme

Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig. Men KaffeMekka i Højbjerg (Århus) har dem også: http://kaffemekka.dk/default.asp?Act...CategoryID=213

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
          Velbekomme

Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig. Men KaffeMekka i Højbjerg (Århus) har dem også: http://kaffemekka.dk/default.asp?Act...CategoryID=213
          Jeg er på sjælland, så dit første bud var lige i skabet. Lige pånær at de har lukket netop i dag og i morgen! Og det er jo ikke godt nok man ikke ligefrem lider af tålmodighed... Men jeg må ind og hente en på mandag.
          Mvh. Anders

Comment

Bestiller du hos kaffemekka, vil jeg tro du har den i morgen... Ring evt. og snak med dem

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
              Bestiller du hos kaffemekka, vil jeg tro du har den i morgen... Ring evt. og snak med dem
              Det ser umiddelbart bare ud som om de har dem allesammen udsolgt i den liste du har linket til? Men jeg prøver lige at give dem et kald
              Mvh. Anders

Comment

Hvis du skal have en kværn i dag, så prøv at ringe til Skaaning Vin i lyngby storcenter, der har jeg ihvertfald set en kværn nede.

Lyngby Storcenter er en forening af shopping, kultur, oplevelser med mere. Vi er et shoppingcenter i smukke rammer med noget for hele familien - Se mere her!

Held og lykke med jagten
                Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
                Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

bss wrote:
                  Hvis du skal have en kværn i dag, så prøv at ringe til Skaaning Vin i lyngby storcenter, der har jeg ihvertfald set en kværn nede.

Lyngby Storcenter er en forening af shopping, kultur, oplevelser med mere. Vi er et shoppingcenter i smukke rammer med noget for hele familien - Se mere her!

Held og lykke med jagten
                  Takker. Så desværre først din post nu, men prøver helt klart at ringe dertil i morgen, så kan jeg da i det mindste måske have den til weekenden så den nye maskine virkelig kan blive testet igennem...
                  Mvh. Anders

Comment

Så fik jeg købt kværnen og har også fået testet den til 4 shots nu.

Positivt: Kvaliteten på resultatet er helt perfekt. Man kan ret nøjagtigt indstille hvor fint der skal kværnes.

Negativt: Det tager MEGET længere tid end jeg havde regnet med! Jeg er nærmest nød til at lægge mig ind på sofaen bagefter af bare udmattelse... Det er helt klart kun noget jeg kan leve med til budgettet forhåbentligt snart tillader en \"rigtig\" kværn.

Nå, men jeg fik da lavet mig min allerførste rigtige cappucino på min nye maskine.
                    Mvh. Anders

Comment

Skurken wrote:
                      Så fik jeg købt kværnen og har også fået testet den til 4 shots nu.

Positivt: Kvaliteten på resultatet er helt perfekt. Man kan ret nøjagtigt indstille hvor fint der skal kværnes.

Negativt: Det tager MEGET længere tid end jeg havde regnet med! Jeg er nærmest nød til at lægge mig ind på sofaen bagefter af bare udmattelse... Det er helt klart kun noget jeg kan leve med til budgettet forhåbentligt snart tillader en \"rigtig\" kværn.

Nå, men jeg fik da lavet mig min allerførste rigtige cappucino på min nye maskine.
                      Hej Skurk , tillykke med den , lægge dig ind på sofaen bagefter hmm det lyder som om du har nappet to fluer med et smæk B)
                      Fortid
                      La Marzocco GS3
                      Casadio Macinadosatore Istantaneo
                      Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
                      Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                      Pullman/Synesso ridgeless
                      Bumper TS
                      Motta Knockbox
                      Nutid
                      Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                      French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
                        Hej Skurk , tillykke med den , lægge dig ind på sofaen bagefter hmm det lyder som om du har nappet to fluer med et smæk B)
                        Mange tak! Og ja, du siger da noget! :P
                        Mvh. Anders

Comment

Ang Zassenhaus kværnen, så må jeg hellere lige nævne at grunden til at det tog så lang tid for mig var at jeg havde indstillet den til at kværne alt, alt for fint. (min maskine kunne ikke klare et dobbelt shot uden at gå i stå...). Efter jeg har fået indstillet den til lidt grovere tager det markant kortere tid. Helt klart til at leve med indtil jeg får råd til en \"rigtig\" kværn.
                          Mvh. Anders

Comment

Ja, det er en rigtig fin kværn.

Og så kan man jo både holde sig i form og drikke masser af kaffe...
                            Administator på espressobar
                            Izzo Alex Duetto
                            Toper Cafemino
                            Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                            Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎