Opslag

Collapse
No announcement yet.

Problemer med ECM Classika II (ikke PID) - varmer ikke

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med ECM Classika II (ikke PID) - varmer ikke

Jeg har fået et drilsk problem med min cirka tre år gamle ECM Classika II uden PID (den tyske version af ECM). Jeg kan tænde den, pumpen kører osv., men varmen tænder ikke. Jeg sendte den derfor på værksted hos Risteriet i Glostrup. De skiftede varmelegemet, men da den kom retur var problemet der stadig. Selvom de fastholdt, at den var testet og virksom inden aflevering tilbød de pænt at jeg kom med den igen. De så på den endnu en gang og fik den da også til at virke . Det så jeg med egne øjne på værkstedet og den kørte som forventet i én dags tid herhjemme. Nu er problemet der igen. Jeg kan tænde den, pumpe vand igennem, men varmelegemet starter ikke. Det er sket, at lampen kort flimre, men varmt bliver vandet jo ikke.

Jeg er 99% sikker på, at det må være en af de tre termostat-kontakter, som sidder på kedlen. De burde være billige og nemme at skifte, men hvor køber jeg dem (inden for EU)?

Et bud på en evt. anden forklaring og/eller et bud på, hvor man bedst køber ECM-reservedele modtages med kyshånd.

På forhånd tak og godt nytår.

Mvh
    Stig

Måske kan du finde noget her, hvis du leder lidt rundt?
    Abschalttemperatur 135°C Funktion 1NC Polzahl 1-polig Schaltleistung 16 A Anschluss Flachstecker 6,3mm vertikal Befestigungsart M4 für (ECM MILANO) Kaffeema

Du kan sagtens købe lignende komponent til andre modeller; du skal blot sikre, at bryde-temperaturen er (ca) den samme

Hvis du har et multimeter, kan du fejlsøge ét termorelæ ad gangen, inden du bestiller. Jeg vil mene, at de alle skal være NC (normally-closed):
    - du piller de to kabelsko (dvs. kabler af kontakten)
    - med multimeter måler du modstanden henover selve relæet. De skal alle være ledende (meget lav modstand), når maskinen er varm. Hvis modstanden er uendelig, er komponenten defekt.
    - genmontér kablerne, inden du går videre med fejlsøgningen.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Comment

Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Måske kan du finde noget her, hvis du leder lidt rundt?
      Abschalttemperatur 135°C Funktion 1NC Polzahl 1-polig Schaltleistung 16 A Anschluss Flachstecker 6,3mm vertikal Befestigungsart M4 für (ECM MILANO) Kaffeema

Du kan sagtens købe lignende komponent til andre modeller; du skal blot sikre, at bryde-temperaturen er (ca) den samme

Hvis du har et multimeter, kan du fejlsøge ét termorelæ ad gangen, inden du bestiller. Jeg vil mene, at de alle skal være NC (normally-closed):
      - du piller de to kabelsko (dvs. kabler af kontakten)
      - med multimeter måler du modstanden henover selve relæet. De skal alle være ledende (meget lav modstand), når maskinen er varm. Hvis modstanden er uendelig, er komponenten defekt.
      - genmontér kablerne, inden du går videre med fejlsøgningen.
      Mange tak for hjælpen, Hegnet. Jeg kaster mig over det i aften. Så må vi se.

Comment

Working...
      X