Opslag

Collapse
No announcement yet.

Arduino vægt projektet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kæresten glæder sig bare til at få kaffe igen.. sådan er vi så forskellige

Comment

• Oprindeligt indsendt af Kasperv79 Se indlæg

Getting started..
      Har desværre måtte konstatere at displayets visuelle del ikke er centreret, så derfor kan man se den sorte kant.
      Så overvejer hvad der kam gøres. Ville jo gerne lave et mod der ændrer mindst muligt på det eksisterende. På den anden side kan mit hoved ikke acceptere den sorte kant.. det skriger til mit ocd..

Comment

• Fredags slik

Comment

• Det ser sku godt ud
          Wega MiniNova
          Mahlkönig K30
          Moccamaster
          Santos #4
          AeroPress
          Bodum Vakuum Brygger

Comment

• Comment

• Vi vil se en video - uncut! [emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk
              Venligste hilsner, Steffen

Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
              Sort:
              Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
              Rister: 2x
              Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
              Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Comment

• Jeg følger spændt med i din tråd her. Jeg havde ikke lige forstået hvordan du ville montere veje cellerne. har du fået det til at virke? Normalt kan man ikke montere dem lodret. Har du et eller andet trick.

Jeg har forresten fået min vejning ret stabil. Det er blevet en kombination af RunningMedian som du skrev om og Smoothing og lidt andre tryllerier
                Hjemmebygget er velbygget.
                Hjemmebrygget er velbrygget.

Comment

• Oprindeligt indsendt af jacobwind Se indlæg
                  Jeg følger spændt med i din tråd her. Jeg havde ikke lige forstået hvordan du ville montere veje cellerne. har du fået det til at virke? Normalt kan man ikke montere dem lodret. Har du et eller andet trick.

Jeg har forresten fået min vejning ret stabil. Det er blevet en kombination af RunningMedian som du skrev om og Smoothing og lidt andre tryllerier
                  Tjek lige dette filter også:
                  https://github.com/flrs/HampelFilter
                  De påstår det er væsentlig hurtigere en median..
                  jeg har lidt problemer med beslaget da det ikke er bukket præcis nok. Så er pt ved at ændre designet en smule. Problemet er den manglende plads bag fronten.

Comment

• Arduino vægt projektet

Oprindeligt indsendt af jacobwind Se indlæg
                    Normalt kan man ikke montere dem lodret. Har du et eller andet trick.
                    Jeg tænker at måden PF overfører vægten på giver stadig anledning til en udbøjning over midten af vejecellen eller hvad?

Er det konventionelle strain gauges der er limet på siderne, piezoelektrisk eller noget andet?

Venligste hilsner, Steffen

Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                    Sort:
                    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                    Rister: 2x
                    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Comment

• Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
                      Jeg tænker at måden PF overfører vægten på giver stadig anledning til en udbøjning over midten af vejecellen eller hvad?

Er det konventionelle strain gauges der er limet på siderne, piezoelektrisk eller noget andet?

Det gjorde det i mit test setup, men jeg må indrømme at det ikke sker tilstrækkeligt i det endelige..
                      så op på hesten igen. Jeg er igang igen. Denne gang er jeg tilbage i samme stil som Mads (aka dyrlægen) lavede til sin.
                      Så i stedet for spildbakken laver jeg en ny base cnc først alu, med indbygget vejecelle.

Comment

• Oprindeligt indsendt af Kasperv79 Se indlæg
                        Det gjorde det i mit test setup, men jeg må indrømme at det ikke sker tilstrækkeligt i det endelige..
                        så op på hesten igen. Jeg er igang igen. Denne gang er jeg tilbage i samme stil som Mads (aka dyrlægen) lavede til sin.
                        Så i stedet for spildbakken laver jeg en ny base cnc først alu, med indbygget vejecelle.

Så indtil videre har jeg fået ny display (layout er ikke det færdige)
                        Samt lys

Comment

• Kunne virkelig godt tænke mig at se hvor langt I er kommet med jeres vægt projekter.... ��
                          /Anders

La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                          https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                          https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

Comment

Working...
                          X