Opslag

Collapse
No announcement yet.

Teflon Pop eller det nye blå

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Teflon Pop eller det nye blå

Jeg har set teflon behandlede portafilter fra portaflon.com er det pop eller giver det mening ?

Umiddelbart ville jeg hellere have gruppe hovedet behandlet end porta filteret kan det lade sig gøre for menneske penge ?

Re:Teflon Pop eller det nye blå

Jeg mener jeg har set et teflon behandlet portafilter ved kontra coffee engang. Noget med at de har prøvet det på en af de københavnske caféer.

Jeg synes personligt det lyder logisk. Hvorimod jeg ville være ked af at behandle gruppehovedet da det ville have indflydelse på alt lige fra plads for kaffen til at ekspandere, samt varme-egenskaber. Jeg må dog være ærlig at sige, at jeg ikke har prøvet hvorledes det virker i praxis. Heller ikke med portafiltret.

Mvh

Jacob
    Nuova Simonelli Appia
    Compak K10
    Gene roaster

Comment

http://www.pasmarose.de/catalog/inde...2447d8526ebaa0

http://www.pasmarose.de/catalog/inde...2447d8526ebaa0

Her er der lidt at kigge på...
      Synes det lyder meget godt. Hvis man tager filterkurven ud af sit portafilter kan man som regel se at kromen er blevet slidt af, og højst sandsynligt endt i koppen. Så måske et bundløst pf med en teflon kurv ville være mest optimalt?
      Desuden er der rengøringen, der er vist ikke noget nemmere end teflon at gøre rent...
      Daniel
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

på den anden side er teflon vel heller ikke ufejlbart - og kan jo også blive slidt og ende i koppen.

Jeg mener at hele teorien bag det, var at undgå at kaffen fik kontakt med metal...:blink:
        Nuova Simonelli Appia
        Compak K10
        Gene roaster

Comment

blade69 wrote:
          på den anden side er teflon vel heller ikke ufejlbart - og kan jo også blive slidt og ende i koppen.

Jeg mener at hele teorien bag det, var at undgå at kaffen fik kontakt med metal...:blink:
          Så må det næste være at lave et af glas
          Teflon er vist rimeligt slidstærkt...
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:
            blade69 wrote:

Så må det næste være at lave et af glas
            Teflon er vist rimeligt slidstærkt...
            Se det er slet ikke nogen dårlig idé. Portafilter og kurv i glas. HOLD KÆFT det vil være lir. Det må se pisse godt ud. :woohoo: Men dog lidt skrøbeligt :huh:
            Udstyr
            Rancilio Silvia
            Mahlkönig Vario

Comment

ja men hvis man nu laver det af det samme glas som de der bodum drenge bruger(kan ikke lige huske hvad det hedder) men mon så ikke det bliver rimeligt ok?

Comment

rsbrix wrote:
                Se det er slet ikke nogen dårlig idé. Portafilter og kurv i glas. HOLD KÆFT det vil være lir. Det må se pisse godt ud. :woohoo: Men dog lidt skrøbeligt :huh:
                Illy har vist introduceret konceptet engang. Men vist kun som koncept. Det ville vaere rimelig blaeret, hvis man kunne se, hvad der skete inde i kurven under brygningen
                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

tror dog ikke glas holder godt nok på varmen..

derudover har jeg smadret mange bodum thermo glas - de er sindsyg skrøbelige
                  Nuova Simonelli Appia
                  Compak K10
                  Gene roaster

Comment

Jeg har faktisk lige netop et bundløst filter med en tefloncoated LM kurv og effekten er...so so.

Kan ikke se smage nogen forskel mellem et coated og noncoated filter. Filteret er kun coated på ydersiden, så pucken hænger altså stadig godt ved ved knockboxen. Ang. rengøring så er fordelen minimal, hvis man i forvejen har bundløst pf.

Coating er ikke superstabil, men bliver slidt af mod gruppehovedets pakning.

Comment

blade69 wrote:
                      tror dog ikke glas holder godt nok på varmen..

derudover har jeg smadret mange bodum thermo glas - de er sindsyg skrøbelige
                      Hehe, ja, hjemme hos mig ryger der i snit et om ugen vil jeg tro. Især de store af dem, de smadrer bare man ser på dem næsten.
                      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg vil mene en polering af de forskellige ting vil være bedre hvis det er alu, rustfri eller andet rustfast matriale, teflon holder ikke i længden.

Comment

Jeg ved om det er plastikbeholdere eller opflosset teflon, men et eller andet gør at mænd i den moderne vestlige verden har en forringet sædkvalitet - men hvis det letter rengøringen så er det måske vejen frem? Espressoen skal smage anderledes og bedre før jeg hopper med på vognen.

Øhhh dvs. nu er jeg så gammel at det måske kan være ligemeget for mit eget vedkommende.

Comment

Hmm er det ikke noget med at Teflon først bliver sundheds skadelig når den kommer op på en hvis temperatur?
                            Fortid
                            La Marzocco GS3
                            Casadio Macinadosatore Istantaneo
                            Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
                            Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                            Pullman/Synesso ridgeless
                            Bumper TS
                            Motta Knockbox
                            Nutid
                            Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                            French Press-Bodum 4 cup

Comment

Teflon giver væsentlig mere mening på steam armen! Jeg kan ikke lige finde den nu, men jeg har set en video med en fyr som steamer en kande mælk, fjerner kanden og lukker damp ud til mælken er helt tør. Steamer en ny kande og lukker igen damp ud til mælken er tør. Dette gentager han nogle gange inden han til sidst let og elegant i få stryg tørret steam armen helt ren.
                              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                              Baratza Forté
                              Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Working...
                              X