Nu er jeg jo kun en skidenspræller af en nybegynder udi kunsten at beherske en espressomaskine - så jeg skal nok vare mig for at være alt for klog - men ... jeg har bemærket, at indersiden af portafilteret godt kan holde på en hel del af de forbrugte bønner efter udslagning. Det klares selvfølgelig med f.eks. køkkenrulle, men jeg kom til at tænke på - hvad nu hvis det var lidt mere glat og skinnende på indersiden...??? Mon ikke det ville slippe lidt bedre? Når der skal laves en to - tre skud efter hinanden, ville det da være en fordel.
Ikke så langt fra tanke til handling: Greb min Dremel med en mellemstor filtskive og lidt slibevoks. En grundig tur med det. Derefter polervoks på en kludskive - eller hvad sådan en nu hedder - efterfulgt at Brasso og knofedt, Silvo og endnu mere knofedt. Det var de midler, der var på hylden.
Resultatet blev en højglanspoleret overflade på den lodrette inderside af filteret. Grundig afrensning og afprøvning: En klar forbedring, synes jeg
Mvh
Lars
Ikke så langt fra tanke til handling: Greb min Dremel med en mellemstor filtskive og lidt slibevoks. En grundig tur med det. Derefter polervoks på en kludskive - eller hvad sådan en nu hedder - efterfulgt at Brasso og knofedt, Silvo og endnu mere knofedt. Det var de midler, der var på hylden.
Resultatet blev en højglanspoleret overflade på den lodrette inderside af filteret. Grundig afrensning og afprøvning: En klar forbedring, synes jeg

Mvh
Lars
Comment