Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vacuum breaker gammel Oscar 1

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vacuum breaker gammel Oscar 1

Hej. Er der nogen der har installeret en sådan, og kan fortælle mig hvordan de har fået møtrikken løs på kedlen. Den sidder godt nok fast.
    https://photos.app.goo.gl/cLdgQzw7dCztkrds7
    Last edited by Jeppemar; 21. December 2020, 23:02.

Det er en tynd låsemøtrik, som skal en smule op, hvorefter t-stykket kan skrues af. Hvis du har styr på dét, er det vist alene kraft x arm. Jeg håber, at den giver efter, inden kedlen gør det. :-)
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Comment

Tak for svar, det lykkes selvom jeg frygtede for kedlen. Det lyder som om du har rodet med en maskine magen til, jeg har også købt gigleurs, men det er som om der ikke er noget gevind der hvor de skal i. Er det noget du har oplevet?

Comment

Hvis det er en ældre maskine som din, er gevindet ikke skåret. Det er dog nemt at gøre med en metrisk snittap. M8, så vidt jeg husker. Det kan gøres i hånden men kræver at gruppehovedet afmonteres helt. Lettere end det måske lyder. :-)
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Comment

Working...
        X