Opslag

Collapse
No announcement yet.

DIY OPV til Oscar 1

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DIY OPV til Oscar 1

Hej venner

Jeg hygger mig lidt med at finde nogle gamle Oscar og sætte den i stand også sælge dem videre (jeg tror min timeløn ligger pt på omkring 10kr)

Jeg ser på min næste maskine - men jeg tænker jeg måske vil prøve at lave en OPV selv.

Nogen der har erfaring med denne og ved om den kan bruges til OPV?

https://www.elektros.it/gb/en/coffee...id_o_tech.html

Der er alligevel en del kroner at spare ift et færdiglavet sæt - jeg har selv et manometer, så jeg kan godt selv justere trykket på den

Tak

Oprindeligt indsendt af Krillo Se indlæg
    Hej venner

Jeg hygger mig lidt med at finde nogle gamle Oscar og sætte den i stand også sælge dem videre (jeg tror min timeløn ligger pt på omkring 10kr)

Jeg ser på min næste maskine - men jeg tænker jeg måske vil prøve at lave en OPV selv.

Nogen der har erfaring med denne og ved om den kan bruges til OPV?

https://www.elektros.it/gb/en/coffee...id_o_tech.html

Der er alligevel en del kroner at spare ift et færdiglavet sæt - jeg har selv et manometer, så jeg kan godt selv justere trykket på den

Tak
    FOT OPV’en er famøs for dens dårlige performance - udløsertrykket er ikke stabilt. Du kunne også se på en anden (justérbar) ekspansionsventil, f.eks. ved Espressoxxl.de.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Comment

Eller bruge den originale og nøjes med en timeløn på 9500 [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk
      Venligste hilsner, Steffen

Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
      Sort:
      Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
      Rister: 2x
      Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
      Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Comment

Tak for info og reference.

Jeg ser ikke nogen der ikke ligger på ca samme pris om herhjemme, er det mig der er ringe til at lede?

Comment

Mja - det kunne jeg jo..

Comment

Working...
          X