Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny Steam tip Til Izzo Alex Duetto

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny Steam tip Til Izzo Alex Duetto

Jeg overvejer at prøve at skifte steamtippen på min Izzo Alex Duetto.
    Er der nogle der har prøvet at skifte deres og evt. har nogle gode råd samt evt. købsanbefalinger på sådan en.

Vadmann
    Izzo Alex Duetto
    Rancilio Rocky
    Reg. Barber 58 mm messing base. Sort Håndtag
    Xpressivo Luce stamper 58 mm
    Pisa Knock-box
    Masser af kaffe

Re:Ny Steam tip Til Izzo Alex Duetto

Jeg har ikke lige præcis en Alex Duetto, men lillesøsteren Vivi.

Jeg har skiftet den normale steamtip til en Gold Pro 2, som jeg ved mange bruger. Den gør det en hel del lettere at lave godt skum. Dog tager steamprocessen lidt længere, da hullerne er mindre, så der kommer mindre damp ud

Comment

Jeg har GP-tippen som er fin til ,35-kanden selv om det tager tid og steam-armen bliver farligt varm undervejs og skummet kan godt blive lidt underligt. Desuden har jeg købt Agenternes 4-huls-tip som faktisk er den som sidder på det meste af tiden - for den er god med både ,35 og ,6-kanden. Roed hjalp mig med at få øget trykket til godt 1,5 bar - og hvis man er oppe på tæerne kan denne producere rigtig godt microskum.

Jeg har til gode at få bestilt denne som jeg har fået anbefalet.

http://www.bellabarista.co.uk/coffee...eamWand&cat=31

/Tim
      Dalla Corte Super Mini
      Mazzer Major E
      Mahlkönig Encore

Comment

Cherub wrote:

/Tim
        Den kan jeg i hvert fald anbefale. Hvorfor ikke gå hele vejen og udskifte til no-burn arm. Det er den samme som sidder på Giotto Premium/ Quickmill Andrea, Expobar Brewtus og den passer også Izzo ventilerne (kugleleds version). Jeg har ellers været igennem 5-6 forskellige steam tips fra GP til 4-huls med både 0,9 og 1mm huller, men ovenstående arm med 2 huller er den der har givet bedst resultat. Og så gav den mere steam power.
        La Marzocco GS/3 AV
        Mahlkönig K30 Vario
        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
        La Pavoni Professional
        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
        BLOG

Comment

Sonne wrote:
          Cherub wrote:

/Tim
          Den kan jeg i hvert fald anbefale. Hvorfor ikke gå hele vejen og udskifte til no-burn arm. Det er den samme som sidder på Giotto Premium/ Quickmill Andrea, Expobar Brewtus og den passer også Izzo ventilerne (kugleleds version). Jeg har ellers været igennem 5-6 forskellige steam tips fra GP til 4-huls med både 0,9 og 1mm huller, men ovenstående arm med 2 huller er den der har givet bedst resultat. Og så gav den mere steam power.
          Er det ikke no-burn armen der bliver linket til?
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Cherub wrote:
            Jeg har GP-tippen som er fin til ,35-kanden selv om det tager tid og steam-armen bliver farligt varm undervejs og skummet kan godt blive lidt underligt. Desuden har jeg købt Agenternes 4-huls-tip som faktisk er den som sidder på det meste af tiden - for den er god med både ,35 og ,6-kanden. Roed hjalp mig med at få øget trykket til godt 1,5 bar - og hvis man er oppe på tæerne kan denne producere rigtig godt microskum.

/Tim
            Jeg har også overvejet at få skruet lidt op for trykket. Er det nemt eller kræver det en håndværker baggrund B)
            Ved du om der evt. findes en guide på nettet.

No brurn staven, lyder som et godt bud på en løsning, den vil jeg kigge lidt nærmere på.

Vadmann
            Izzo Alex Duetto
            Rancilio Rocky
            Reg. Barber 58 mm messing base. Sort Håndtag
            Xpressivo Luce stamper 58 mm
            Pisa Knock-box
            Masser af kaffe

Comment

Genopliver lige en gammel tråd.
              Har den nye Alex Duetto med no-burn steam arm. Den 2-huls dyse der sidder på er temmelig kraftig. Jeg har en 0,35L og 0,6L kande og når jeg skruer op for dyret går der ikke mange sekunder før jeg bliver skoldet. Jeg har læst på andre fora, at folk har held med at skifte til en 4-huls dyse (0,9mm). Er der andre der har erfaring med det?
              Jeg ved ærlig talt ikke hvor store hullerne er på den jeg har, men jeg vil gætte på at der er væsentlig større en 0,9mm. (Det er en dyse med 8mm udvendigt gevind.)
              Jeg havde egentlig tænkt mig at prøve at købe en anden dyse, men på kaffeagenterne har de kun en med 1,5mm huller, og i USA (chris coffee) sender de ikke umiddelbart til Europa.
              Nogen forslag?

/Søren
              Izzo Alex Duetto
              Mahlkönig Vario

Comment

Desværre passer NS 4x0.9mm tip\'en ikke på Izzos no-burn arme.

Man er nød til at skifte hele armen eller finde en anden tip.

Mvh
                David
                David Sarinelli

Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

Giesen W1 m. Artisan connection
                Bullet R1 2.0 IBTS
                La Marzocco Linea Classic AV 1
                Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
                Profitec Pro500
                La Pavoni Professional
                ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
                Niche Zero single dosing conical burrs
                DIP DK-40 Bulk

Masser af SSP burrs!

www.espresso-systems.dk

Comment