Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny steam tip til Oscar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny steam tip til Oscar

Jeg vil gerne have en ny steam tip til min Oscar. Er der nogen som har et link til et sted hvor jeg kan få en 2 huls tip?

Jeg er klar over at man bare kan stoppe to af hullerne på Oscars standard tip, men jeg synes simpelthen ikke det er en permanent løsning.

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde andre steder en Espresso Parts og Chris Coffee som sælger dem. De sender ikke umiddelbart til DK og det ville også være nemmere og hurtigere hvis der var et sted i EU som ville sende til DK.

/JD

Re:Ny steam tip til Oscar

jeg har også prøve mange forskellige ting.

sidste tiltag er en no burn arm fra kaffe agenterne, men den steam tip er jeg heller ikke helt tosset med(til små mængder mælk).

Jeg købte en 2huls ved Sigfreds i århus men der slutter gevindet ikke helt tæt på min oscar (på den originale steam arm), med lidt modifikation og en gummi pakning fik jeg det til at virke men rengørring var et problem
    Steam tippen var ellers rigtig god

Næste bliver nok en 4huls ,9mm fra chris coffee i USA (den skulle passe på no burn armen). jeg kunne bestille en ekstra tip hvis du er hooked. (jeg har en kontakt i USA som kan sende med posten)

Vh Bo
    SCAE certificeret kafferister & medejer af:
    https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
    Cederfeldsgade 18A
    5560 Aarup (Fyn)

Comment

skastdk wrote:
      jeg har også prøve mange forskellige ting.

sidste tiltag er en no burn arm fra kaffe agenterne, men den steam tip er jeg heller ikke helt tosset med(til små mængder mælk).

Jeg købte en 2huls ved Sigfreds i århus men der slutter gevindet ikke helt tæt på min oscar (på den originale steam arm), med lidt modifikation og en gummi pakning fik jeg det til at virke men rengørring var et problem
      Steam tippen var ellers rigtig god

Næste bliver nok en 4huls ,9mm fra chris coffee i USA (den skulle passe på no burn armen). jeg kunne bestille en ekstra tip hvis du er hooked. (jeg har en kontakt i USA som kan sende med posten)

Vh Bo
      Hej Bo
      Det kunne jeg sagtens være frisk på, især hvis det er noget vi kan få sat i værk snarest.
      Den jeg har kigget på hos Chris er denne:
      http://www.chriscoffee.com/products/...woholesteamtip

/JD

Comment

Hej fellow Oscar ejere
        Jeg er stor fan af no-burn armen fra agenterne, den er super nem at holde ren og den to hullede tip laver det fineste skum.
        Hvis I gerne vil have andre tip\'s kan det også skaffes til no-burn armen, selve no-burn konceptet holder 100% imo.
        Mvh Søren

Comment

Helt sikkert - armen fra Agenterne er et MEGA upgrade!
          David Sarinelli

Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

Giesen W1 m. Artisan connection
          Bullet R1 2.0 IBTS
          La Marzocco Linea Classic AV 1
          Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
          Profitec Pro500
          La Pavoni Professional
          ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
          Niche Zero single dosing conical burrs
          DIP DK-40 Bulk

Masser af SSP burrs!

www.espresso-systems.dk

Comment

jeg har plugget et af hullerne i no burn armen, det var det som gjorde at jeg nu konsekvent kan lave god mikroskum, og næsten lige så vigtig kan kæresten også producere god mikro skum.

Jeg har stadig en kontakt i USA som kan sende en tip til No burn armen med 4 huller fra Chriss.
            Cederfeldsgade 18A
            5560 Aarup (Fyn)

Comment

Ok, så du siger at 4 huls med en tandstik er bedre end den to huls der følger med? jeg oplever at der er rigeligt med blæs på den to hullede, men det kommer jo ogsp an på p-stat settings. Men det er måske ikke blæs på steameren du mangler ved den 2 hullede?
              Mvh Søren

Comment

nej, jeg mener at de 2 hullede som sidder på no burn armen bliver god hvis man lukker et af de 2 huller.

Den negative side er at det tager noget længere at steame mælk
                Cederfeldsgade 18A
                5560 Aarup (Fyn)

Comment

2-hullers tippen laver nu ellers udemærket skum, men man kan altså også få 1-huls tip til no-burn armen i Europa. Tjek Bella Barista\'s hjemmeside. Prøv også lige og hør Niels fra KaffeMekka, for det kan jo være han har fået nogle hjem.
                  La Marzocco GS/3 AV
                  Mahlkönig K30 Vario
                  Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                  La Pavoni Professional
                  Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                  BLOG

Comment

Hmm, det skal da prøves med en tandstik, hvis det spiller, er det (endnu) en tur til Mekka.

Comment

Jeg er helt med på at 2-huls med en tandstik er det ultimative...i hvert fald for mig.

jeg har bestilt denne steam arm hos agenterne til min Oscar, og lavet en lille vejledning her, hvis det kan hjælpe nogen:

Link her
                      ECM Synchronika
                      Lagom P64 - Option O - med SSP Red Speed Burrs High Uniformity

Comment

Working...
                      X