Opslag

Collapse
No announcement yet.

Mod af Casadio Istantaneo

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mod af Casadio Istantaneo

Er for nylig blevet færdig som elektro-ingeniør, og gik på et øjeblik fra at være studerende, til at være arbejdsløs Tiderne gør det desværre svært at finde arbejde, så jeg må have tiden til at gå mellem ansøgningerne...

Jeg har ind imellem savnet en doseringsknap på min casadio, og indtil videre har jeg brugt knap 1 indstillet på kortest mulige tid til at efterdosere med hvis det en sjælden gang imellem var nødvendigt. Efter min kedsomhed er nået nye højder de sidste par dage har jeg fået flere ideer til nogle projekter som jeg kunne ha lyst til at lave, hvor en sådan doseringskanp var prioritet #1

Jeg har derfor kastet mig ud i at få konstrueret et diagram over elektronikken i kværnen, så får jeg også lidt hygge samtidig med at jeg finder den \"rigtige\" måde at lave knappen på...

Her er lidt foreløbige billeder
    /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
    ... Og en ønskeseddel såå lang

Re:Mod af Casadio Istantaneo

/Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Comment

Altså en knap der svare til at holde 1 & 2 inde samtidigt??
      Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

Comment

Hmm.. det har jeg da aldrig prøvet :S

Hehe, vil det sige at man kan dosere \"frit\" ved at holde 1 og 2 inde samtidigt ? FEDT NOK !!! det burde jeg da ha vist
        /Emil Malling

Comment

Jep ...
          Administrator på EspressoBar
          Nuova Simonelli Appia 1.GR.
          Mazzer Kony Electronic

Comment

Det er også nyt for mig, det står nok i bruganvisningen. Det må prøves.

Ejlemos tillykke med uddannelsen. Måske du i din uheldige lediggang kunne finde ud af hvordan man manuelt kan styre temperaruren på en HotTop analog?

Rancilio Rocky nu til stempel/filter

Comment

Altmann wrote:
              Det er også nyt for mig, det står nok i bruganvisningen. Det må prøves.

Ejlemos tillykke med uddannelsen. Måske du i din uheldige lediggang kunne finde ud af hvordan man manuelt kan styre temperaruren på en HotTop analog?
              Tak Altmann. JA det kunne jeg sikkert godt, og det ville da være spændende, men uden at have en at rode med er det ikke så let...

Du har ret, det står sikkert i manualen, problemet er bare at forstå¨deres \"engrish\"

Jeg går også og leger med tanken om at lave min egen PID-regulering til miss silvia
              /Emil Malling

Comment

ChrZacho wrote:
                Altså en knap der svare til at holde 1 & 2 inde samtidigt??
                Hehehe :P
                Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Nå men intet er da så skidt at det ikke er godt for noget Da jeg nu havde \"bukserne nede\" så fik jeg lige renset kværnblade og det hele 112% igennem, så nu er den renere end den vare fra ny....
                  /Emil Malling

Comment

nogen, der ved hvor man finder en dansk manual til Casadioen ?
                    Mazzer Mini Electronic A
                    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                    Gene Café kafferister
                    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

filip wrote:
                      nogen, der ved hvor man finder en dansk manual til Casadioen ?
                      Jeg har prøvet at lede, men uden held. Jeg er ikke sikker på at der eksisterer nogen dansk mannual...
                      /Emil Malling

Comment

Working...
                      X