Opslag

Collapse
No announcement yet.

Digital timer til kværn.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Digital timer til kværn.

Det er jo en kendt ting, når man bruger industrielle kværne, så skal man være mere end almindelig opmærksom, for de skyder rigtig meget kaffe ud, så det var oplagt da jeg købte en brugt Super Jolly at der skul en eller anden styring på, jeg faldt for en Kaiser 4030, den var urimelig dyr (blødt 900,- men sig det ikke til konen ) Men bortset fra at den faktisk var meget større end jeg lige havde forestillet mig, var den super smart.

4 knapper, 2 knapper til henholdsvis at hæve og sænke tiden i step på 1/10 sec, 1 knap til at starte tiden (så tæller den digitale visning ned, og vupti, du rammer hver gang, den sidste knap er til kontinuerlig drift... Det er alt hvad man behøver...

Så jeg var faktisk glad for den, på trods af den alt for store fysiske størrelse. Men ingen træer vokser ind i himlen! Men med jævne mellemrum oplevet jeg at den ikke tændte (den nulstiller når man tager strømmen på kontakten!) at den ikke tændte, så skulle man lige slukke og tænde igen, herefter stille tiden ind og vupti, som Pede siger!!! Men en dag for 14 dage siden så da jeg aktiveret den, så talte den ned uden at sende strøm igennem, blinket og død var den, nå men retur til forhandleren efter en uge havde jeg en ny, nu 4 dage senere....... Samme problem igen!!!!

Kaiser 4030 kan håndtere 500W SJ er på 350W, gudskelov købte jeg en analog Hauck MT60 timer, den virker bare!!

Mit råd må være, på baggrund af min erfaring, at Kaiser 4030 ikke er pengene værd.

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj
Working...
X