Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvad er PID

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvad er PID

Hej med jer,

nu har søgt med lys og lygte (kan godt være min lygte skal have nye batterier :laugh: ) men jeg kan ikke finde ud af hvad en PID er for noget. Det eneste jeg kan finde er, at den er uundværlig.

Og er det noget jeg kan bruge/installere på min Oscar?

//Henrik

Re:Hvad er PID

Roadrunner wrote:
    Hej med jer,

nu har søgt med lys og lygte (kan godt være min lygte skal have nye batterier :laugh: ) men jeg kan ikke finde ud af hvad en PID er for noget. Det eneste jeg kan finde er, at den er uundværlig.

Og er det noget jeg kan bruge/installere på min Oscar?

//Henrik
    Hej Henrik

Prøv at tjekke dette link - det skulle hjælpe dig lidt videre.
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

En PID controller er i bund og grund en meget avanceret termostat, der gør, at du kan holde noget på den samme temperatur, meget præcist.

En gammeldags, mekanisk termostat har typisk en ret bred hysterese (som er det \"spænd\" der er mellem den slukker, og tænder igen.) Du kender det fra lampen på din ovn, f.eks. En PID controller kan holde en temperatur på 0.1C uden de store problemer.

www.pidkits.com er en god side at starte på...

Comment

bolind wrote:
        En PID controller er i bund og grund en meget avanceret termostat, der gør, at du kan holde noget på den samme temperatur, meget præcist.
        Nej en PID er ikke bare en avanceret termostat. Det er en reguleringsenhed der består af tre dele, proportional delen, integral delen og differentiale delen.
        Og som jeg husker det så:
        P delen fjerner afvigelsen
        I delen øger eller sænker ud fra afvigelse i den sidste tid
        D delen er nerve medicin for reguleringen. Den kan give et boost hvis der er et hurtigt fald eller stigning.

Og det bruges til alt muligt. Temperaturstyring niveau regulering mm...
        CitiZ & Milk D120 BK
        Ascaso I1 + Bodum Stempel

Comment

Working...
        X