En polak på TMC vil lave en Macap M4 modifikation, som han vil sælge nogle stykker af Modifikationen bliver nok en "tragt" a la Mazzer Mini'en, og kommer til at koste ca 15 GBP...
Sort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Pointen for mig, er at den tud der sidder på M4'eren er dårlig - Den er for stor og man kan ikke komme ordentligt til hullet hvor kaffen kommer ud... Med den nye tragt er det lettere at dosere kaffen ned i PF, og meget lettere at komme til hullet med en lille børste - At det måske kan hjælpe med klumpningen er bare et plus Jeg bruger også spisepindetricket
Nu har jeg ikke en Macap doserless men derimod en med doser :woohoo:
Fra et link i Macap tråden på TMC fandt jeg nedenstående: url=http://picasaweb.google.com/combs.rob/Grinder]Macap M4 Mod [/url]
Gutten har gjort det med en Dremmel så det er tilsyneladende ikke så svært endda.:unsure:
Det vil eliminere problemet med at skulle børste den sidste kaffe ud af tragten og jeg vil tro at det også vil hjælpe på klumpning da kaffen ikke bliver længere bliver skubbet ud over kanten i større klumper men i stedet falder i meget mindre klumper.
Jeg kan mærke en mod på vej :P
Rancilio Silvia - PID
Macap MC4 Stepless
Behmor 1600
Xpressivo Presso Barista
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery
Yeah, jeg har set den mod Men som han også selv skriver, så er den tud der er på M4 doserless alt for stor - Netop derfor synes jeg at det kunne være interessant med en tragt-mod. Jeg overvejede før jeg fandt den tråd på TMC, at lave et mod selv, med en mindre tud...
Comment