Jeg opdage at jeg havde en lille utæthed ved min 4 huls dyse der hvor den bliver skruet på steamarmen, skruede så dysen af og rengjorde den og ville så bare lige spænde den lidt mere end den havde været i forvejen , ja og så skete ulykken:blush: jeg må have spændt den lidt for meget for da jeg skulle til at lave mig en latte , opdagede jeg det nederste rør på steamarmen var revnet manman, så nu må jeg have bestilt mig en ny , tænkte om der måske var et alternativ til den almindelige arm som passer på silvia?
Opslag
Collapse
No announcement yet.
Steam arm til Silvia
Collapse
X
-
Steam arm til Silvia
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cupEmneord: Ingen
-
Re:Steam arm til Silvia
har du set denne ?
Miss Silvia m. Manometer & PID
Rocky SD
Xpressivo Barista stamper
Behmor 1600
-
Tak for linket Hjalle , vil jeg da have kigget nærmere påFortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Hej Wolff
Den steamer arm der henvises til, har været diskuteret herinde i en tidligere tråd. Den ser rigtig lækker ud, men vær lige opmærksom på, hvad de skriver:
This will require the valve to be completely removed, set in a vice, and the fitting really cranked into the valve body. In addition, this will not provide for the old original wand to be replaced once this new one is installed.Administrator på EspressoBar
Black coffee rules...
Comment
-
Tak Søren , troede egentlig bare det var og afmontere den gamle og så montere den nye hmm , var ellers lige ved at trykke add too card.Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Søren Wolder wrote:
Hej Wolff
Den steamer arm der henvises til, har været diskuteret herinde i en tidligere tråd. Den ser rigtig lækker ud, men vær lige opmærksom på, hvad de skriver:
This will require the valve to be completely removed, set in a vice, and the fitting really cranked into the valve body. In addition, this will not provide for the old original wand to be replaced once this new one is installed.Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Jep - det er den med de 4 dyser: http://www.espressobar.dk/index.php?...atid=2&id=4875Vibiemme Domobar Inox
Baratza Sette 270
...when the pupil is ready, the teacher will appear...
Comment
-
Ok tak Brownie , det ser ud til det Rancilio Silvia Articulating Steam Wand Conversion Kit vil give mig lidt mere frihed/bevægelighed om man vil , så vil bestile sådan et kit , når jeg nu alligevel skal have mig en ny:blush: .Prisen er vel heller ikke helt ved siden af hvad den originale koster herhjemme.Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Wolff wrote:
Ok tak Brownie , det ser ud til det Rancilio Silvia Articulating Steam Wand Conversion Kit vil give mig lidt mere frihed/bevægelighed om man vil , så vil bestile sådan et kit , når jeg nu alligevel skal have mig en ny:blush: .Prisen er vel heller ikke helt ved siden af hvad den originale koster herhjemme.Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Wolff wrote:
...jeg må have spændt den lidt for meget for da jeg skulle til at lave mig en latte , opdagede jeg det nederste rør på steamarmen var revnet manman,...
Til gengæld kan du jo shoppe med god samvittighed. Man kan jo ikke leve uden steam arm. Er spændet på den du bestiller.
Der hvor du bestiller kan du for 1-2$ få en børste med (ligesom en slags flaskebørste, bare lille) som kan rengøre steam armen når tuden er af. Bare et tip.Vibiemme Domobar Inox
Baratza Sette 270
...when the pupil is ready, the teacher will appear...
Comment
-
Ja noget rigtigt møgmen har da kunne lave lidt latte alligevel selvom revnen , man er vel lattenarkoman
prøvede ellers og overbevise konen om at jeg nok var nød til at opgradere nu til en VBM , hun kiggede dog lidt forstyrret på mig:laugh: nej er da glad for Silviaen
Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Har droppet steam kittet pga porto næsten bliver det samme som kittet + den sorte mand fra told muligvis kommer og vil have sit også , så alt i alt bliver det for dyr en fætter , så ellers lækkert ud , så har bestilt den originale steamarm + 3 huls dyse ved en velkendt leverandør herhjemme fra, dysen mest for at måske at kutte lidt af tiden fra 4 huls dysen.
Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Så blev der monteret ny steamarm og en 3 huls dyse , var lidt varsom med at spænde det denne gang :whistle: ( takker agenten for god og hurtig service)Fortid
La Marzocco GS3
Hottop KN8828-P
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Tillykke Wolff.
Faktisk bemærkede jeg - da jeg fjernede den originale 1-huls dysse - at der sad lidt hvidt blikkenslager-tape (det der hvide tynde tape man bruger i dag i stedet for hør i gamle dage).
Jeg fik derfor skaffet lidt af det tape fra en lokal blikkenslager jeg kender, og har efterfølgende monteret min dysse med denne tape. På den måde er jeg sikker på ikke at få utætheder.Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
Østerbro
La Marzocco GS3
Mahlkönig K30 Vario
Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
Comment
-
Hobzon wrote:
Tillykke Wolff.
Faktisk bemærkede jeg - da jeg fjernede den originale 1-huls dysse - at der sad lidt hvidt blikkenslager-tape (det der hvide tynde tape man bruger i dag i stedet for hør i gamle dage).
Miss Silvia m. Manometer & PID
Rocky SD
Xpressivo Barista stamper
Behmor 1600
Comment
Comment