Re:Iroast 2 - Problemer og løsninger
Den burde da kunne riste kaffe uden ændringer, det er den bygget til...
Opslag
Collapse
No announcement yet.
Iroast 2 - Problemer og løsninger
Collapse
X
-
Løsning 4..
Hvis man er træt af at luftflowet i risteren falder i takt med at filtrene stopper til med agner, specielt det fintmaskede, og samtidig kan leve med lidt støv der hvor man rister, så køb en stump Ø60 mm aluflex slange, og drik en dåseøl. Prik en masse huller i dåsen med en lille skruetrækker, og forbind så rister, slange og øldåse som på nedenstående billede :-)
Antallet af huller i dåsen bestemmer så flowet, og her skal man prøve sig lidt frem..
Leave a comment:
-
Løsning 3 - SlowRoast!
Køb en større modstand - evt. sættet fra kaffeagenterne. Jeg bruger selv mellemste på 2,4 ohm tror jeg. Hvis man sætter den største i vil jeg tro at man rammer omkring 200°-210° efter 15 min - derefter starter du en gemt program der bare kører 250° - så kan du garanteret køre en FC+ på 17-18 min.
Leave a comment:
-
God idé - når man lærer maskinen af kende er denne IR2 jo nemlig en super rister - ikke mindst til prisen. Men det kræver nok et nørd-gen:dry:
Løsning 2 (på noget der måske ikke er et problem):
Fyld præcis samme mængde kaffe i hver gang og brug samme profil. Marker med en spritpen præcist hvor din gardinstang er placeret foran forneden. Så kan du faktisk bruge placeringen af gardinstangen til at justere din rist. Sagt på en anden måde, jo hårdere du spænder låget jo varmere bliver maskinen/risten.
På beskrevne må ved jeg f.eks. at den bestemte placering giver mig City+ på 224° efter 15 min. Vil jeg ende med en mørkere rist, så rykker jeg gardinstangen ½ cm til venstre (til højre hvis den er placeret som Shotmakers ovenfor) - og jeg har en FC+ 234° efter 15 min.
Leave a comment:
-
Iroast 2 - Problemer og løsninger
Hej,
Inspireret af en anden tråd har jeg lavet en tråd hvor vi kunne prøve at samle Iroast2 problemer og ikke mindst løsninger.
Problem: Låget slutter ikke tæt eller går løs under ristning
Løsning: Køb en \"gardinsnor\" og spænd låget fast: (her skulle komme et billede hvis jeg ellers får lov)Emneord: Ingen
Leave a comment: