Jeg synes det er rimeligt hardcore hvad han laver her , og højst sandsynligt en bekostelig affære , men hatten af.
Opslag
Collapse
No announcement yet.
Silvia Ultimate
Collapse
X
-
Silvia Ultimate
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cupEmneord: Ingen
-
Re:Silvia Ultimate
Er det ikke \"bare\" et PID KIT og en trykviser?
Nogen der ved hvor man kan købe sådan en tryk-viser og om den \"bare\" sættes på rørene?
Fed lir:woohoo:Vibiemme Domobar Inox
Baratza Sette 270
...when the pupil is ready, the teacher will appear...
-
Tror nu nok også lige de installerede en rotationspumpe...:woohoo:
Trykviseren er vel bare et manometer der kan gå op til 15 bar vel. Det burde kunne købes ved en VVSer eller også kan det fås ved en reservedelsforhandler.
Tror der ved installation skal monteres et t-stykke på slangen mellem motor og bryghoved og en slange fra t-stykket til manometeret. Så skulle det gerne vise hvor mange bar pumpetrykket er(sådan er det i hvertfald på min maskine)!
Ved ikke om det er en fejl, men udløbet er ikke helt konstant på maskinen, hvilket jeg også har \"problemer\" med, med mindre kaffen er presset hårdt/fintmalet, men så er kaffemængden også derefter! Nogen der ved om det bareskal være sådan eller kender en løsning? :S
Thomas
Comment
-
Hardcore - bestemt!!!
Den er PID\'et, der er konverteret til en Dual Boiler med rotationspumpe, der er visning af trykket - og sidst men ikke mindst er hans indbyggede belysning faktisk ikke nogen dum idé :-)
VILDT sejt - og det har garanteret ikke kostet ham ret meget.
Nu må vi bar se om vi kan få listen over stumper han har brugt samt en detaljeret byggevejledning. Hvem der bare havde evnerne til sådan noget :woohoo:Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
Østerbro
La Marzocco GS3
Mahlkönig K30 Vario
Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
Comment
-
Brownie wrote:
Hold da op, ja der var da lidt mere :-)
Men lyset og manometeret er da vist lige til at gå til....jeg må i tænkeboks :woohoo:
Ja evt. kunne man splejse til en billet til ham Feihong og så lave en Feihong Silvia amok week-end , tror nok der kunne samles et par silviaer til sådan et arrengement , nå ok drømte måske bare lidt
Se evt. tråden her.
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox
Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cup
Comment
-
Nogle pæne mods! :woohoo:
Han måtte da godt låne min Silvia en weekends tid...
De kunne være ret spændende at arbejde lidt på. Specielt kunne en trykmåler samt måske et termometer til bryghovedet være interessante sammen med et PID til Silvia.Administrator på EspressoBar
Black coffee rules...
Comment
-
Jeg er sgu lidt lun på den der trykmåler...bare for lirets skyld.
Er der ikke en ingeniør bland Silvia\'ejerne (det er nok de fleste der er det...Shotmaker? :whistleder kan lave en \"hvad skal man bruge\" - liste. Så vil jeg gerne forsøge at bygge og lægge mine teknikfingre og Silvia til den første prototype.
Vibiemme Domobar Inox
Baratza Sette 270
Comment
-
Bemærk han skriver han anvender en \"pre heat boiler\" - det tyder på vandet passerer igennem to kedler - det er frækt!
Hvor finder man lige en 1kW keddel til den slags, der samtidigt passer ind i silviaen?
Udover det er der vel ikke så meget raketvidenskab i resten, det er bare at sætte delene sammen..Good, fast, cheap... Pick two!
Comment
-
RuneL wrote:
Udover det er der vel ikke så meget raketvidenskab i resten, det er bare at sætte delene sammen..Vibiemme Domobar Inox
Baratza Sette 270
Comment
-
En 1kW elkeddel til en espressomaskine, to PID controllere, to SSR relæ, to thermosensorer efter frit valg, diverse ledning, fittings og vandslanger, en rotationspumpe fra tyskerne der laver brewtus deluxe...
That wasn\'t so hard :-)
Jeg indrømmer der er en del arbejde i at sætte det sammen, men jeg står ved min udtalelse om at der ikke er noget kompliceret i det..Good, fast, cheap... Pick two!
Comment
-
RuneL wrote:
Udover det er der vel ikke så meget raketvidenskab i resten, det er bare at sætte delene sammen..Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
Østerbro
La Marzocco GS3
Mahlkönig K30 Vario
Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
Comment
-
Hobzon wrote:
Uhhh ha - Rune - nu har du meldt dig :-)
Men hvis nogen har konkrete spørgsmål omkring PID\'ing eller anden hjemmebygget elektronik træder jeg gerne til og hjælper med sådan et ultimate-projekt.Good, fast, cheap... Pick two!
Comment
Comment