Opslag

Collapse
No announcement yet.

Preinfusion på silvia

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Preinfusion på silvia

Halløjsa,

alle jer kreative sjæle der har en silvia, jeg funderede lidt over om det min ikke var muligt at lave preinfusion på en silvia ved at koble et lille kammer med et fjederbelastet stempel på vandslangen lige efter pumpen.
    Kammeret skulle sidde med et T-stykke på slangen så der stadig flød lidt vand frem til kedlen, men først det fulde flow når trykket var steget tilstrækkeligt. Det eneste problem, som jeg ser det, er at 3-vejs ventilen lukker for flowet ud af kedlen når man slukker for pumpen, så kammeret kan ikke komme af med trykket derefter.
    Nogen tanker?
    Good, fast, cheap... Pick two!

Re:Preinfusion på silvia

Øjda, det findes faktisk allerede i handlen...
    http://www.chriscoffee.com/products/...nfusionchamber

Comment

Jeg spidser altid ører når der er nogen der snakker plumbing af silvia... men jeg har ikke helt fanget princippet i pre-infusion. kan det forklares kort ?
      Miss Silvia m. Manometer & PID
      Rocky SD
      Xpressivo Barista stamper
      Behmor 1600

Comment

hjalle wrote:
        Jeg spidser altid ører når der er nogen der snakker plumbing af silvia... men jeg har ikke helt fanget princippet i pre-infusion. kan det forklares kort ?
        Jeg akn ikke forklare det ret præcist, men princippet er, at puck\'en bliver fugtet af vand under lavt tryk, inden det høre tryk rammer kaffen. Ideen er vist, at den dermed bedre skulle kunne modstå det høje tryk fra brygvandet.

Så vidt jeg husker, beskriver Scott Rae det ret grundigt. Var du ikke med på indkøbslisten. Ellers skal jeg gerne gå hjem og læse det og komme med et referat
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Lige præcis. Kaffen blødes først op med vand under lavt tryk for at få den til at udvide sig langsomt. Det skulle gi mindre channeling.

Comment

Man kan da bare lige åbne for damp hanen engang, så snupper man da trykket af kedlen, og den lille beholder kan tømmes i kedlen. !!
            Rocky SD
            Behmor 1600

Comment

Go ide!

Comment

Er der slet ikke noget tryk på Pre-infusion ?

Hvis man bare lige fik 3-vejs ventilen til at åbne mellem kedel og gruppehoved og nogen sekunder før pumpen starter, så ville der jo også komme vand ned til pucken... ville det være godt nok ?
                Rocky SD
                Behmor 1600

Comment

Argh... bare glem det med tre vejs ventilen, hvis der havde været ikke tryksat vand til rådighed, var det jo allerede løbet via tre vejs ventilen ned i dryp bakken.. :X
                  Rocky SD
                  Behmor 1600

Comment

Har netop set at Auberins.com har lavet et Pid-kit m. pre-infusion for sølle 20$ mere end kittet m. timer og steam kontrol. -Som jeg (desværre) nåede at få købt og indstalleret inden den nyeste udgave poppede frem.

-Men bestemt en spændende tilføjelse til kittet.

/Ole
                    Mvh. Ole

Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

Comment

Working...
                    X