Opslag

Collapse
No announcement yet.

Flytte steamarm på Oscar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Den er slet ikke til at kende den Oscar, men armen passer virkelig godt til faktisk!

Ser rigtig godt!
    /Claus

Espresso
    Oscar, Obel Mito M64

Sort
    Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

Comment

Oprindeligt indsendt af Kraftcorp Se indlæg
      Hej Christian,

Det ser super lækkert ud!

Har du et link til manometer samt lyssætning?
      Mange tak!

Manometer - jeg har skilt det ad (blot én skrue og fronten kan klikkes af) og så skåret lidt i den indvendige stålplade i oscar, så den firkantede ende på manometeret passer ind. Derefter har jeg boret et hul, så skruen kunne monteres og så er det dén, der holder manometeret på plads. Jeg sleb desuden frontglasset til (igen med dremel), så det passer ind i hullet fra steamhåndtaget og beskytter nålen på manometeret.

Lys - det kan tilpasses i en længde, der passer perfekt på Oscar i den lidt fremhævede kant på plastikken bag gruppehovedet.

Jeg kan desuden se at du har trukket en tre hvide ledninger; en fra trevejsventilen, en fra on/off knappen og den sidste kan jeg ikke se hvor kommer fra. Er det til lys eller?
      1: Ledning fra trevejsventilen til et relæ, der styrer shottimeren (hænger på væggen bag maskinen - overvejer, om den skal bygges ind i stedet).
      2: Strømforsyning til LED-lys, som samtidig driver shottimeren.
      3: Ledning til LED-strippen.

Bare lige for at tænke højt:
      Ville man ikke med en ekstra trevejsventil og et manometer (0-10bar, antag OPV installeret) kunne vise kedeltrykket ved stand-by tilstand og gruppehovedtryk ved brygning. Den nye trevejsventil kunne så bare(?) kobles ind sammen med den originale så de aktiveres samtidigt. Den ene indgang på trevejsventilen fra kedelen, den anden indgang fra gruppehovedet (T-stykke mellem overtryksventil og gruppehoved?). Så ville man med ét manometer kunne slå (trykke?) to fluer med et smæk.
      Det lyder sandsynligt. Men det skal lige siges, at jeg ikke har den store erfaring i at modde, har nok bare hænderne skruet nogenlunde ordentlig på og fantasi til at se løsninger. Så måske er der nogen, der har et mere kvalificeret svar?

Jeg tænker umiddelbart, at der måske kunne være et problem med 'opløsningen'. Altså, forstået sådan at det kan være svært at se, hvor nålen præcist står ifht kedeltryk. Men ellers findes der jo også dobbeltmanometre, ved dog ikke, om der findes et, der er lille nok til at kunne passes ind hér.

Oprindeligt indsendt af davidsarinelli Se indlæg
      Det ser da bare alt for godt ud - meget bedre end jeg havde forestillet mig!

Det' satanedme bar' godt gået! 👏🏻👏🏻👏🏻
      Tak, David. Jeg kunne godt se, at du var begejstret for ideen, men også lidt tøvende overfor det mulige resultat.

Oprindeligt indsendt af Kleen™ Se indlæg
      Sejt!
      Takker!

Oprindeligt indsendt af aero Se indlæg
      Den er slet ikke til at kende den Oscar, men armen passer virkelig godt til faktisk!

Ser rigtig godt!
      Sikke alle de roser, også tak til dig. Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, det er ikke langt fra at se originalt ud, som i min optik må være det endegyldige mål i den her sammenhæng.
      Last edited by ChristianS; 23. August 2015, 23:17.
      Danmarksmester i Hjemmebarista 2016.

Kværne: Niche Zero, Santos 01
      Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).
      Sort: Hario V60, Chemex, Aeropress, stempelkande.

Comment

Jeg løste desuden pladsproblemet med ledningerne ved tændknappen ved at vende knappen 45 grader, så ledningerne peger nedad på samme måde som dem, der går til brygknappen.

Espresso: Alex Duetro II PID (Tidligere blandt andet en Supermoddet Oscar med bl.a. appia steamhåndtag).

Comment

Oprindeligt indsendt af ChristianS Se indlæg
          Jeg løste desuden pladsproblemet med ledningerne ved tændknappen ved at vende knappen 45 grader, så ledningerne peger nedad på samme måde som dem, der går til brygknappen.
          Det ville ha været mit næste spørgsmål!
          Bezzera Strega
          Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

Comment

Oprindeligt indsendt af ChristianS Se indlæg
            Der skulle selvfølgelig stå 90 grader. Og jeg var matematisk student...

Comment

Gammel tråd efterhånden men derfor kan man jo godt rose og kommentere alligevel ☺ ser rigtig lækkert ud. Har selv en hvid oscar hvor jeg længe har overvejet tilsvarende mod. Nu kan jeg da se at jeg vist Skal igang ;-) da du monterede steam ventil, skulle der så ikke et par rør stumper og fittings til ? Eller var det plug and play ?
              / Martin

Comment

Nu kan jeg da se at jeg vist Skal igang ;-) da du monterede steam ventil, skulle der så ikke et par rør stumper og fittings til ? Eller var det plug and play ?
                / Martin[/QUOTE]

Altså i din første version.

Der skal naturligvis en del til at flytte over på den anden side [emoji6]

Comment

Oprindeligt indsendt af ptolomaeus Se indlæg
                  Nu kan jeg da se at jeg vist Skal igang ;-) da du monterede steam ventil, skulle der så ikke et par rør stumper og fittings til ? Eller var det plug and play ?
                  / Martin

Oprindeligt indsendt af ptolomaeus Se indlæg

Altså i din første version.

Der skal naturligvis en del til at flytte over på den anden side [emoji6]

Nej, ikke som sådan.

Der skal jo selvfølgelig et andet ventilhus etc frem efter til. Men bagenden af de to huse er ens, og jeg bøjede blot kobberrøret forsigtigt på plads til en ny form som passede til den nye afstand til kedlen - og så var der ingen ko på isen.

Comment

Super. Så må jeg igang snarest. Med mod version 1 i første omgang. Men skal helt sikkert laves til mod version 2 ala dit

Comment

Den er for Cool, fedt mod :-) så lige din video https://www.youtube.com/watch?v=dO1WYm3YX0w
                      Pictures (or it didn't happen)

Comment

Bruger du også det originale kobberrør til version 2 hr. Skov?
                        flyttede du fjederen og det lille drejestykke med selve armen fra den gamle, eller gjorder du noget andet?
                        Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                        I’ve been told I like tea
                        I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

Plans stuff in my spare time ☕️👌

Comment

Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
                          Bruger du også det originale kobberrør til version 2 hr. Skov?
                          flyttede du fjederen og det lille drejestykke med selve armen fra den gamle, eller gjorder du noget andet?
                          Nu er Oscar jo solgt videre (jeg savner den sommetider lidt), men helt kort, så genbrugte jeg damparm - og ja vist også drejestykke+fjeder fra den gamle og satte på en ventil fra en Appia.

Hele den ventil+arm flyttede jeg så over i højre side. Det kræver en hel del filen med en dremel - men lykkedes med tålmodighed.

Dernæst blev den forbundet med en kobling til en teflonslange - de præcise dele husker jeg ikke, men ellers har David fra Kaffemekka styr på det.

Her et gammelt billede, som måske er til hjælp?

Click image for larger version

Name:	FullSizeRender.jpg
Views:	1
Size:	52,0 KB
ID:	229716

Comment

Super, det var også min plan. Synes bare tidligere du nævnte noget med at dreje kobberrøret, det kunne jeg ikke lige få til at passe med flyttet.

Tak!!
                            Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                            I’ve been told I like tea
                            I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

Plans stuff in my spare time ☕️👌

Comment

Nogen som ved, hvor denne flotte maskine er endt ?

Comment

Working...
                              X