Hey Roastmaster
Tempsensoren har du selvfølgelig gjort ren, du skriver ikke noget om hvad der sker dvs. starter hottopen op ? hvis den starter op kan du så ikke aflæse en temp i displayet eller svinger tempen voldsomt mens tromlen drejer rundt?
Et nyt Fusible link ville måske hjælpe hvis det er der problemet ligger som jeg umiddelbart tror, her har du en lille guide til Fusible link, tjek lige den lille sikring der sidder på mainboardet når du har fået åbnet ind til herlighederne.
Meen i første omgang kunne du jo lige prøve at sende Steve en mail med en beskrivelse af problemet, han vil sikkert vurdere hvad det kan være og sende dig et nyt fusible link eller andet kvit og frit, du har jo også stadig garanti på.
(ps. hvis der opstår åben ild så løb)
/Wolff
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cup
Hi hi ja jeg skal nok huske at kalde på konen og løbe, hvis der opstår åben ild.
Symptomet er at når hottop´en varmer op skriver den der er 4 grader i kammeret. Den står i alm. indetemperatur så den burde måle ca. 20 grader. Temperaturen stiger ganske lidt på displayet under opvarmning men klart ikke så meget som der reelt er i kammeret. F.eks. efter 3 min. står der måske 9 grader på displayet men der er nok omkring 40 grader.
Censoren har jeg rengjort med en fugtig klud. Burde jeg rengøre den med andet? :dry:
Jeg høre lige hvad sådan en censor koster, men der er stadig garanti på maskinen.
Vibiemme Domobar Super PID m/rotation Electronica 2008 Eureka Mignon Hottop P Bumper gear
Zassenhaus 154
Bodum gear
den der sensor ligner de der sikkerhedsføleere der sidder på toppen af kedlerne i espressomaskiner, så mit bud er 100 - 200 kr for den dims der... men hvis der stadig er garanti på, er det vel ikke noget problem?
\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Tror nok det bliver noget med jeg selv udskifter censoren, da den er købt hos Hasbean. Det koster sikkert mere at sende hottop´en end at købe dimsen....hvis det altså er den der er problemet.
Vibiemme Domobar Super PID m/rotation Electronica 2008 Eureka Mignon Hottop P Bumper gear
Zassenhaus 154
Bodum gear
Erfaringen med Hasbean er at hvis du kan sandsynliggøre at du har den rette dianose, vil han sende de aktuelle dele u/b. Derefter sender du den defekte del tilbage. Det kører på tillid
Comment