Opslag

Collapse
No announcement yet.

Gode råd søges til anskaffelse af ca. 1 kg. prof.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gode råd søges til anskaffelse af ca. 1 kg. prof.

I øjeblikket bruger jeg i mit eget privatforbrug 1 kg. grønne bønner om ugen, og får ristet 3 kg. ad gangen hos prof., som desværre bor et stykke vej fra mig. Jeg har så fået den ide at det må være realistisk, jeg selv kunne riste til mig og andre et par timer hver 3. uge. Jeg er på udkig efter en brugt enten til gas eller med varmelegemer. Jeg kan godt se, det er mindst besværligt i privaten med en elektrisk, men den måske også sværere at styre end gas? Jeg vil også gerne være sikker på at maskinen kan kalibreres ordentligt tromlehastighed, blæserhastighed, varmekilden og selvfølgelig også støjen, da den skal stå i et lille bryggers på 8 m2. Måske er der nogle herinde som allerede har en og kan fortælle godt og skidt, og hvorfor evt. opgradering ønskes? mvh. Thomas

Re:Gode råd søges til anskaffelse af ca. 1 kg. prof.

Hej Hamilton, da det længe har været mit ønske også at kunne opgradere til en større rister, så vil jeg da gerne prøve at komme med et bud på hvad jeg ville kigge efter hvis det var mig...

Du kan alternativt se på følgende link, priserne er jo for ristere over de 400g ret pæne, men igen proportionelle i forhold til det fact at der kan ristes 1-2kg af gangen. Man vil.. vil jeg påstå opnå større ensartedhed og konsistens i ristningerne, så prisen kan måske den vej igennem retfærdiggøres. Priserne i DK er meget høje, hvilket nok skyldes at der ikke er den store omsætning i ristere af den størrelse... udbud/efterspørgsel.

Nå men, linket er her... 1-2kg Ristere

Det ville være fedt hvis andre kunne spæde lidt til, kunne være interessant at høre fra andre som går med samme overvejelser, eller som allerede har dyret stående

/wedoo
    LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Working...
    X