Opslag

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Toper Cafemino på gas.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med Toper Cafemino på gas.

Hej E-bar.

Jeg har en del problemer med min Toper Cafemino. Den er på gas og jeg kan ikke få den til at tænde flammen.

er der nogle superbrugere herinde der kan hjælpe? Jeg kan give mere info og har også en video eller to liggende, men kan ikke rigtig finde ud af at uploade fra iphone.

er der noger derude der kan være behjælpelige? Evt henvise til en gasmand omkring Århus der kan hjælpe?

Tak!

-Jeppe
    Til espresso:
    Izzo Vivi mkII m restrictors
    Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
    Hario V60
    OE Lido 2 håndkværn
    Chemex
    Diverse stempelkander

Kender ikke maskinen, så udtaler mig generelt om gas. Og kan være du har løst problemet for længst. Der er som regel to dele der skal virke: en piezotænder, der laver gnisten, og en termoelektrisk føler, der skal lukke en ventil (og dermed gassen) hvis der ikke er flamme. Kan man se ind, om der kommer gnist - og evt flamme, som så går ud igen? Eller der ingen reaktion er overhovedet. Hvis du kan få en fyrfadslighter ind, så kan du måske komme til at tænde den og se om det er tænderen, der er gået død.
    The quintessential expression of coffee is espresso.
    – Ernesto Illy

Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

Comment

Tak for svar... Problemet er ikke løst endnu, men nu kan jeg få ild i den...
      Det virker som et sporadisk problem, måske relateret til omgivelsestemperaturen. Maskinen står i et uisoleret rum og det har stået på i vinterhalvåret. Der ser ud til at være gnist og udfra din forklaring er det nok føleren der lukker det hele ned. Måske da der ikke kommer gas frem pga temperaturen.

Har du et bud på hvem man evt skal ringe til hvis man skal have et eftersyn på en kafferister?

Tak!
      -Jeppe
      Til espresso:
      Izzo Vivi mkII m restrictors
      Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
      Hario V60
      OE Lido 2 håndkværn
      Chemex
      Diverse stempelkander

Comment

For nogle år tilbage var "Risteriet" et godt bud på et sted hvor man kunne få foretaget et eftersyn

Comment

Working...
        X